Kök – JVJK, 1-0

Standard

Här händer saker! Jag har normalt sett problem med en vanlig Billybokhylla men här pusslar kapablare händer än mina ihop ett kök på nolltid.

Tyvärr känner jag ingen större glädje över det. Hade vi haft tid att verkligen grotta ner oss i möjliga detaljer, planera, tänka och tänka om så hade vi haft ett lite annorlunda kök än det som nu växer fram. Mamma påpekade att det kommer vara rent, fräscht och helt. Jag svarade blah blah bläh. Jag är nog mest bitter. Jag hade velat haft en lite annorlunda planering, jag hade haft ett annat kakel (än det som fanns i lager just där och då), jag hade haft en fin fondtapet (som inte fanns i lager där och då).

I en ideal värld hade jag nog haft andra luckor oxå. Blaaaah.

Men ja. Det blir väl bra.

Snickarna sa att det var lätt att plocka ner. Med andra ord satt det inte uppe ordentligt. Surprise surprise.

I övrigt dras vi med en envis förkylning. Timingen är sådär. Meeeen det fortsätter gå bra för mig på jobbet, jag får så mycket upplyftande och rolig feedback! Maken i sin tur är uppe på 75% och jobbar på. Strumpan är en underbart rolig, trotsig potta full med kramar och pussar. Fis fortsätter vara lugnare och gladare och det är en välsignelse.

Äntligen känner jag åh, det är så här det ska vara.

Lämna en kommentar