Mästerbarnvakten i tofflor

Standard

Jag funderar allvarligt att byta systerfamilj till någon som inte börjar i ottan… Var här typ kvart i sju imorse. Kan ni fatta? Klockan ringde tjugo över sex redan *ryser*

Lagom tills dess att kaffet var upphällt kom första trollet ner, en liten barrumpad solstråle som berättade att mamma lovat leta efter hans spel idag.

Som den mästerbarnvakt jag är så stoppade jag i ungen frukost och satte på… eeehh… kläder pyjamas. Missmatchat dessutom 😛 Eftersom det inte är min unge lägger jag inte ut en bild, men ni skulle se kombon… *hoppas inte föräldrarna får hjärtattack när de kommer hem till synen*

Sen gick vi ut på jakt. Kuddarna i soffan lyftes av stor medans liten tittade under soffan. Varje låda drogs ut under sängen och genererade en skatt bestående av en kudde, en bil och en… grejsemoj.

Inget spel.

Men så såg mästerbarnvakten en väska. Hmm… Undrar om???

Jajemän. Seger!!!

Lyckligt barn i missmatchad favoritpyjamas leker stilla medans barnvakten intar soffan.

All is well that ends well.

Snipp snapp snut så var sagan slut!

Ett svar »

  1. Matchade kläder är överskattat… Tänk vilken kreativitet som kan skapas av oväntade kombinationer! Tycker du verkar vara världens bästa barnvakt, det blir en lycklig liten Räka som får ha dig på heltid en dag…

    Gilla

Lämna en kommentar