Viktväktarna, dag fyra och invägning! 

Standard

Jag är inne på dag fyra nu och än så länge går pointsräknandet hur bra som helst. Vi har inte direkt så mycket pointsvänliga livsmedel i skafferierna så jag har fått trolla lite med knäna, men det har gått. 

Varje dag har jag en matbudget på 30 sp/smartpoints. Man har räknat ut hur mycket varje livsmedel är och sen är det upp till en själv att hushålla. 

Det som fick ryka först var mina rostade mackor med ost på till frukost… det svider. Jag är brödoman men har jag lyckats sätta sprutor i magen för att försöka bli gravid måste jag väl klara av att avstå från brödet för att försöka bli smalare. Jag menar, vilket är lixom svårast? Ja ja då. Brödet, helt klart brödet. Nåja. 

Jag började räkna intaget med hjälp av appen för fyra dar sen men först idag var det officiell invägning. Den stora humorn är att när vi kom dit var stället stängt… de hade sommartider även idag men inte uppdaterat hemsidan. Vi var typ tio pers som stod och drog i den där dörren på klockslaget halv. Frågan är hur många som kom sen. Pinsamt Viktväktarna!

Men shit happens. Vi hoppade på närmsta buss och åkte till det andra stället som skulle ha öppet denna blöta kväll. Vi kom fram med hyfsad marginal och fick till slut väga in.

*spänningen stiger* 

För att prata klarspråk (uuusch!!) vägde jag strax över 91 häromdagen på mammas våg. Idag på invägningen landade jag på 90.2. Beroende på hur överens min mammas våg är med den på VV har jag tappat mellan ett halvkilo och ett kilo på de senaste fyra dagarna. Det känns bra. Lång väg kvar men det känns bra. 

Lite grinig blir jag dock att jag MÅSTE ha målvikt på som mest 74 kilo annars kan jag aldrig bli sk guldmedlem. Men hörni, jag tror inte 74 är rimligt. Mirakel kanske sker men jag tror inte på det. När jag är normal/smal så har jag small/medium upptill och large nertill. Det är begränsat hur mycket jag kan gå ner och fortfarande se frisk ut. Jag vägde 78 när jag blev gravid med fis och då ville jag väl egentligen ner till 75. Så jag har satt 75 som mål men VV vill alltså ha mig under det. Och det gör mig sur. Kan jag inte få bestämma själv vad som är mitt mål? Vad som får mig att må bra? Bah. Humbug. Nåja jag hänger kvar så länge det funkar för mig. 

Men men. Det börjar bra och jag är nöjd. 

2 responses »

Kommentera

