Stänga av

Standard

Jag har nog egentligen haft en väldigt bra dag men nu på kvällen gick allt söderöver. Jag vägde mig hos mamma och fick svart på vitt. 91 kilo. Jag har gått upp nio kilo sen oktober förra året varav sju det senaste halvåret. Jag väger alltså lika mycket nu som när bebis ff låg i magen.

Och jag hatar det. 

Jag hatar min kropp.

Det är faktiskt något nytt, jag har varit rund och missnöjd förut men har alltid i grunden ändå velat ha min kropp. Om än med finputsning. 

Den här kroppen vill jag inte ha. 

Inte ens mina fina klänningar kan maskera så jag känner mig fin ändå. 

Jag äter fel och rör mig för lite, det köper jag rätt av. Men jag tycker inte jag förtjänar den här uppgången. Det går lite för fort. Jag känner inte igen mig. 

Förutom en svullenhet som dessutom känns ända ut i tarmarna tappar jag hår, är trött och orkeslös och har pissigt humör. Jag ska ta och kolla upp mitt TSH. Men även om det skulle vara knas och man justerar mitt levaxin kommer jag inte plötsligt rasa i vikt. 

C’est moi. 

One response »

  1. Vad jobbigt att du inte känner dig bekväm i din kropp. Förstår att det är konstigt när vikten rusar iväg så där. Det låter onekligen som om det skulle bero på något mer än bara mat och motion. Jag hoppas du hittar en orsak som kan hanteras och som gör att du kan återfå din egen kropp, och känslan av att tycka om den 💗

Kommentera

