Bröllop! 

Standard

För lite drygt en vecka sedan messade jag en kompis och frågade hur de mår och när giftermålet blir av – enligt fejjan hade möhippan nämligen precis gått av stapeln. Svaret blev en inbjudan till bröllopet idag  😂 

Hon skrev det att hon gärna bjudit oss från början men hennes mamma hade fått skrämselhicka när hon såg hur mycket folk det handlat om så de hade måst sålla. Nu en vecka innan eventet hade de mer överblick. Haha stackarna jag vet precis vad hon talar om och blev uppriktigt glad över inbjudan. 

Det hela gick av stapeln en dryg halvtimmas körning härifrån i en mysig liten bygdegård. Vigselförrättaren var en grymt sympatisk lokalpolitiker som med humor och värmde förde ihop de unga tu. Bruden var barfota med blomranka i håret 💚 

Efter vigseln följde bland annat poängpromenad i ösregnet och diktskrivning till parets ära. Skitroligt. Jag har inte skrattat så mycket på länge! 

Jag har haft span på maken hela kvällen för att se hur hans ork räcker. Innan vi åkte trodde jag inte han skulle klara vigseln ens, han har mått riktigt uselt idag. Det gick mycket bättre än jag nånsin trott, han fick lite luft och ork nånstans ifrån och har skrattat han med. I slutändan var det jag som bröt, jag orkar inte mer. Pinsamt. 

Jag märkte hur min hjärna successivt började packa ihop… vi hade engelsmän i vårt lag och från att ha samtalat obehindrat på engelska blev det till slut svårt att få ihop en mening ordentligt. 

Natten får utvisa sen hur maken defacto mår. Det är när han ska börja slappna av som kroppen visar sina rätta färger. Ångest, oro, andfåddhet… och en kropp som börjar meddela sin missnöjdhet med att vara utan medicin. Varje kväll för mig är oro. Jag har svårt att somna eftersom jag lyssnar efter honom. Oftast sover han numer i andra rummet så han kan stånka, vrida och flämta i fred. Det är jobbigt. 

Men dagen har varit skitkul, verkligen. Jag älskar nördar! Nördar är vi allihopa, men just dessa vi hängt med idag har en annan inriktning än jag så diskussionerna blev riktigt intressanta. Och jag har fått vin. 

Nu ligger jag i soffan med fötterna högt och surfar på nätet. Min shoppingbudget är sen länge slut men shoppingsuget har inte fattat vinken. Jag drömmer om framtida tillskott till garderoben… 

Vad gör ni ikväll? 

Kommentera

