En viktig fråga 

Standard

Det var visst några dar sen sist. Här är livet som vanligt – vissa dagar upp, andra ner. Strumpan har börjat gå och är så söt där hon töltar fram att det inte är klokt. Fis är rätt mycket potta dagtid men kurar allt som oftast upp mot mig nattetid och gosar. Jag njuter.  

Jag fortsätter att gå upp i vikt. Merparten är om magen, jag har en fluffig och degig kudde som kan kramas och manipuleras runt precis som direkt efter en förlossning. 

Och jag fattar inte. 

Ja, jag rör mig för lite och äter väl fel. Men nästan tio kilo på ett halvår? Det känns som att nåt är galet. Såååå jävla illa äter jag inte. 

Kläder passar inte och jag känner inte igen mig i spegeln. Extra bra känns det en dag som igår när expediten i affären ville ha mig till att vara gravid eller åtminstone nyförlöst. Tack. Apa. 

Jag undrar hur mycket Premalexen spelar im. ”Viktökning eller viktminskning” står ju som vanlig biverkan. Fö står bl a även diarré eller förstoppning – skönt när de helgarderar sig. 

Faktum är att jag överväger att sluta med tabletterna bara därför. Jag är inte helt säker på att det är en bra idé men det här känns inte bra. 

Just nu nattar jag lillstrumpan som snart fyller ett. Herregud, ett år. Redan. 

2 responses »

  1. Vilken underbar klänning hon har!
    Och ja, vilken jävla apa till expedit! Seriöst!? Vad fan är det med folks nästan tvångsmässiga behov av att kommentera andras kroppar?! Fattar inte…
    Kolla om du kan få sluta med Premalex ett tag och se vad som händer, sen kanske köra en lägre dos om det behövs? Håller tummarna för att du får må så bra som möjligt! ❤ Kram!

    • Tack, den är ärvd av en kompis. Tycker den är fasans söt!

      Ja hela samtalet var helt galet, jag försökte styra bort från min kropp men hon återvände hela tiden. Jag var helt klart nyförlöst åtminstone 🙈 Tappade helt klart lusten att vara ute…

      Ja jag är inne på att hoppa. En bieffekt är oxå minskad sexlust och det är mindre kul faktiskt. Jag gick utan tabletterna några dar här och maken sa att jag var väldigt explosiv i humöret haha.

      Tack 💚

Kommentera

