Varför singel i ett par?

Standard

Jag läser gång på gång inlägg i diverse föräldragrupper från kvinnor som beklagar sig över att deras män inte är närvarande föräldrar. De tar aldrig en natt, aldrig en morgon så deras andra hälft får sova ut, de prioriterar sin egen nattsömn och egen lektid. Jag kan inte ta barnet, jag ska spela spel med polarna. Ikväll ska jag ut och festa. Jaså du vill ut med tjejerna, har du fixat barnvakt? Nej du får göra…

Men ärligt? Vad är det för män som de skaffat barn med? När en av dem säger han var likadan med sina stora men jag trodde det skulle bli annorlunda den här gången, så vet man ju dessutom vad det är för en typ. 

Tjejer ni är värda så mycket mer, mitt hjärta gråter för att ni ställer upp på det! Det är ju superbekvämt för de här grabbarna att bo med en kvinna som tvättar, städar, fixar och donar – och som särar på benen vid behov. 

Har vi pojkmorsor curlat sönder så många män att de inte klarar av kraven i ett förhållande? Varför är det så här? Varför tror ni tjejer att ni inte är värda mer?

Jag frågade en tjej om hennes sambo verkligen är värd det. Om hon svarar ja vill jag helst säga men sluta gnäll då för du väljer ju det!!! Men det kommer jag självklart inte göra. 

Min man har saker som driver mig till vansinne. Men det är inga dealbreakers. Han kommer hem från två veckor på HIA och tar barnen på morgonen så jag får sova lite granna. Att han tar sin del av föräldraskapet och av hemmet så långt han förmår är inte nåt han avstyr bara på grund av lite hjärtproblem. 

2 responses »

  1. Men alltså..? Vad är det för mähän till karlar?! Och varför i hela helvetet ställer kvinnorna upp på det? Antingen ekonomi (klarar sig inte utan hans lön) eller skitdåligt självförtroende (”jag ska vara tacksam att någon vill vara med mig”). Tragiskt i vilket fall.

  2. Varför går man med på det, som kvinna/mamma? Eller är det bara så att man tror att man ska gnälla på sin man? Kan det vara så att man gnällt på mannens sätt att ta hand om hem och barn så att han tappat intresset?
    När det gäller små barn är det mycket gnäll på mannens sätt att packa skötväskan, hålla barnet, söva barnet, packa mellanmål osv i all oändlighet. Sen undrar samma mamma varför hon gör allt
    Dela upp arbetsuppgifterna men respektera hur den andra partnern löser sin del. Det är inte hela världen att sätta på barnet omatchade kläder eller glömma en blöja

Kommentera

