Rubrik?

Standard

Jag känner mig gnälligast i världen just nu och då är det inte roligt att skriva. 

Fis har avverkat drygt 1,5 dygn med jättehög feber och ikväll kräktes han. Det kan vara febern förstås men det vet man aldrig. Maken planeras bli utsläppt på torsdag men då får han inte komma hem, vi måste ha våra 48 timmar minst.

Maken mår rumpa idag. Han är nedslagen över så många olika faktorer men mest är han rädd över att få tillbringa resten av livet med svåra smärtor – de tar ju bort den hittills enda medicin som fungerar. Han får som bonus stresspåslag över att inte kunna vara här och avlasta. 

Det är fan ingen annan som köar för att ta hand om ett eventuellt kräksjukt barn utan det är jag och mina löss som får ta allt. Jag känner mig otroligt ensam just nu. (OBS om nån tar det fel; nej jag är inte kritisk mot att folk inte vill vara här. Fasen JAG vill inte vara här. Om allt skiter sig fullständigt vet jag ju att folk kommer oavsett en kräksjuka)

Men svåger berättade en gång för längesen att man aldrig får glömma guldkornen när de väl kommer även om allt annat är svart, så here goes;

Idag kom egentligen avlägset bekanta förbi med en rejäl matlåda och fika och lite sällskap. Jag är otroligt tacksam! Senaste veckan har jag druckit kaffe till lunch, idag åt jag varm mat 💚 De här rara människorna är folk jag redan innan väldigt gärna ville lära känna bättre. Nu känner jag det ännu mer! 

Strumpan är idag feberfri och återigen en solstråle! Hon blev otroligt förtjust i pappan som kom idag och flirtade järnet, haha. 

Sms, samtal och andra meddelanden strömmar in fem folk som vill ställa upp med allt från tröstande ord till mer praktiska saker. Jag/vi har verkligen ett fantastiskt skyddsnät. Det är inte alltid så lätt att utnyttja men vetskapen om att så måmga står beredda om det behövs är riktigt hjärtevärmande. 

Kram på er därute

3 responses »

  1. Du är inte gnällig! Det är jättetungt för er nu och du kämpar på helt fantastiskt! Tänker på dig ofta och hoppas det kan vända till något ljusare snart 💗

Kommentera

