Hjärtligt kul. Eller inte. 

Standard

Imorse kom jag upp till en make som flämtade som en fisk på torra land om han ens tänkte tanken att röra sig. Han hade inte sovit inatt alls utan vaknat panikslagen med andnöd så fort han börjat glida undan. 

Det var oundvikligt. Han behövde läkarvård. 

Jag körde honom till akuten och sen gick det rätt fort. Han är nu inkvarterad på hjärtintensiven på obestämd framtid. Han har fått göra ett batteri av olika undersökningar och provtagningar. Rubriken på hans inläggning är sviktbehandling. Uskan jag pratade med sa att vi kan räkna med att han är inlagd några dagar. 

Vad vi vet är att det inte är några proppar eller vätska i lungorna. Men det är typ allt vi vet, de kommunicerar inte direkt några resultat till honom. Förhoppningsvis får vi lite mer info imorgon fm efter läkarronden… 

Jag försöker att inte känna efter, jag vill inte veta hur jag mår. På en obekväm säng ligger min älskade och flämtar, hostar och mår fanatiskt dåligt. 

Det suger. 

5 responses »

  1. Åh, vad tufft för er! Skickar en styrkekram 💙 och hoppas att de snabbt hittar en behandlingsstrategi som får honom att må mycket bättre utan alltför besvärliga biverkningar.

Kommentera

