Föräldrahäng

Standard

I vårt underbara familjevänliga lilla förort har vi upptäckt en riktig Bullerbykänsla i närmsta längan. Grannungarna springer numera in och ut här hemma, fis jagar efter och springer in hos dem. Nästan varje morgon säger han jag vill leka med pojkarna. Det är otroligt mysigt! 

De är framförallt tre bröder som lockar. Den största är sju och väldigt redig av sig, mellisen är fem och minsta fyller snart tre. De har tagist fis under sina vingar, leker, fnissar och håller bland annat på att lära  min lilla kille att dela med sig. Äntligen, haha. Jag frågade deras pappa sist om vi gör något fel ”den är MIN” lockar ju inte direkt andra barn till lek. Kloka pappan sa att han snart kommer upptäcka att det inte är så roligt att leka med sina saker helt själv. Och visst börjar han lära sig. Wow. 

Efter middagen idag frågade jag maken om vi skulle bjuda in oss på fika hos grannen. Vi har ju glutenfri Almondy tårta i frysen? Sagt och gjort frågade jag om de ville dejta oss ikväll. 

De har en fantastisk uteplats. De har ungar överallt (inte bara deras och vår utan även andra) som lekte med vatten, sparkade boll och emellanåt kom in för lite påfyllning. Fis var överlycklig och vi hade rent ut skittrevligt! 

Hemkomst blev motvilligt halv åtta. Strumpan brukar somna sju så vi behövde verkligen sänka henne. 

Fis är uppe i varv och har svårt att somna. Strumpan verkar ha missat sovtåget. Skräp oxå. Men kvällen har varit så himla bra så det var det värt. 

One response »

Kommentera

