Monkey say, monkey do

Standard

Först vill jag säga att jag skrev ett långt inlägg med flera bilder i tisdags kväll – men WP appen hängde sig och allt försvann. Sur som gammal fil var jag och gick i strejk…

Just nu ligger jag i stora sängen med båda mina barn. Vår husgäst försöker intala sin lill* att det verkligen är natt, men två-ish timmar senare är en mycket envis treåring fortfarande vaken. Så nu kör vi med att alla  ska ju sova, inklusive hens mamma och jag. Min fina man är på vift och mina barn sover sen klockan sju, de var exemplariska och föredömliga men vår mini-husgäst gick inte på den lätta.

Annars är ”gick på” precis vad de senaste dagarna handlat om. Det är verkligen så himla roligt (och lätt tröttsamt). Ska fis dricka mjölk? Jag vill oxå ha! Säger barnet som inte gillar mjölk. Ska mini få välling till frukost? Jag ska oxå ha välling!! Säger min son som avskyr välling. Vad det än handlar om; mat, dricka, kläder, leksaker… har den ena ska den andra. Punkt. De har bråkat och gormat och lekt, lekt, lekt och lekt. 

Herregud vad roligt de haft. 

Herregud vad jag är slut. Haha. 

Det har varit intensiva dagar! Men ack så roligt att de är här. Tiden går som bekant fort när det är roligt och imorgon åker de. Då kommer här bli tyst! Mini har ju även ett minisyskon med sig som är snart ett år gammal. Så tre vuxna, två treåringar och två bebisar på våra 96 kvadrat. Tur vädret har varit fenomenalt så vi har kunnat leka ute… Min stora var så trött efter dagen att han 18:40 bad att få gå och lägga sig.


Upptäcka gräs


Utomhusmys

Förresten! Mina äggledarklänningar från Shock har kommit. I’m in love! (Jag beställde faktiskt en fluffunderkjol oxå och lite känns det som utklädning/maskerad men jag älskar det.) 

Tatueringarna och den coola frissen kom dock inte på köpet tyvärr.  Jag har spanat in ett par klänningar till men det får bli en annan månad. Den här månaden blev det visst en tur till Ullared oxå. Ooops. 

Har ni haft en bra vecka? 

Kommentera

