Lite intimt 

Standard

Det här är lite under bältet, haha, bara så ni är förvarnade – men jag upptäckte en sak i torsdags. Inför operationen har man rakat mig, helt och hållet alltså. Asså… en vuxen kvinna ska inte se ut som ett barn i de nedre regionerna. Fy. Det känns inte det minsta iffy att nån rakat mig, kan de dra i livmodern kan de raka området omkring, men utseendet? Blä och dubbelblä. 

Mina sår verkar läka jättebra, det kliar lite av och till och det stramar när jag rör mig. Men det är en markant skillnad från idag till igår och igår till i förrgår. Heja mig! Eller snarare heja kroppen! 

Jag är fortfarande sjukt svullen om magen. Mitt midjemått från min smalaste punkt är ca 10 centimeter större än vanligt. Min tjockaste punkt har jag inte mätt, haha. Jag har beställt hem ett par klänningar från Shock (en för varje äggledare. Synd att jag bara har två!) och jag hoppas svullnaden har lagt sig tills de kommer, det lär bli svårt att prova dem annars. Fniss. Jag fick frågan idag om jag var gravid… Det är ju inget att bli arg över men jag fokuserade på mina klänningar 😂

Hoppas ni har en fin lördag! 

6 responses »

  1. Japp svullen känner man sig ju minst sagt. Och öm. Inte lätt att vila med en 4-åring, en 2-årig hulligan och en man med man flu… Jag blev däremot inte rakad!

    • Mmm man känner sig urläcker. Nej vilomöjligheterna är sådär här oxå. Men maken har stannat hemma från jobbet hela veckan så jag har tvingat mig själv att låta kroppen vara stilla då och då.

      Hoppas du mår bra efter! Jag tyckte första dygnet var jobbigt, sen har det ganska fort blivit bättre. En kompis är sjuksköterska och hon har föreslagit att jag fortsätter ta värktabletter ett par dagar extra – hon tror att illamåendet jag känner kan vara en respons på smärta/oron i kroppen.

      • Känner mig betydligt bättre idag, igår kväll var det inte roligt. Tror det mesta ontet jag haft är från gasen dock för jag har haft så jädrans ont på olika ställen förutom vid mina portar som egentligen inte gör ont.

      • Vad skönt! Ja det är nog rätt vanligt. Jag blev tex förvarnad om ont i axlarna. Jag är ff fruktansvärt svullen men har mindre och mindre ont.

  2. Ibland känner jag mig som den sista håriga utposten, så ett skratt kom då jag förstod att jag har sällskap! ( Skulle också känna mig väldigt prepubertal utan hår. )Vi har aldrig setts utan kläder 😂

    • Haha! Nej helt hårlös är jag sällan… jag brukar rensa ben, armhålor och bikinilinje utifrån om någon ska se mig. Maken tror dessutom mer på naturlighet än ”this is what beauty feels like” så han har aldrig haft nån annan åsikt än min vad gäller hårighet.

      Däremot bar jag nog inte varit kal nertill sen jag gick in i puberteten!

Kommentera

