Hurra för mig! 

Standard

Igår fyllde jag 39 och är nu så nära 40 man kan komma… 

Önskedrömmen är att väckas med frukost på sängen som i barndomen, men det blir svårt när lillstrumpan tyckte det var morgon runt 06 redan, haha. Hon sov nämligen med mig i gästrummet och fis sov med sin pappa i stora sängen. De kom upp först runt 07 och det första fis säger till mig är du fyller år idag, var är dina paket? 

Det var visst viktigt för honom, lilla gubben frågade flera gånger efter mina paket.

Jag fick en heeeelt fabtastisk klänning av min man. Jag är ju väldigt förtjust i 50-tals stuket. Formspråket tilltalar mig, det är feminint och är smickrande för mina kurvor till skillnad från större delen av det nutida modet. Jag hänger mycket på PUG och miss Candyfloss (som fö är svenskt!) och drömmer drömmar. Den här kom från Shock och märket Voodoo Vixen. I löööv 😻

Mina föräldrar kom efter lunch och åt lite tårta, tjôtade, hängde, mös. 

Framåt seneftermiddagen sen kom svärmor och svärbror. De hade nöjet att komma mitt i en treårings sammanbrott så det dröjde ganska länge innan vi kunde göra nåt. Det vi gjorde i slutändan var att gå ut och leka medans maken började greja med mat. 

Strumpan och jag låg i gräset och farmor gungade storebror. Jag försökte fota den fantastiska dagen men lillan ville absolut vara med på ett hörn, haha. 

På kvällen sen sa fis mamma jag vill gå och lägga mig. Är det vanligt med treåringar som gör så? I alla fall får man ta ögonblicket i farten och sju minuter senare sov han. Innan klockan sju! Då hade vi bytt blöja, satt på pyjamas, lagt honom i sängen och gett flaska. Han var mao hyfsat redo… 

Strumpan däremot hade ingen lust att sova. Hon valde att bajsa precis när jag lagt ner henne så det var bara att ta upp och börja om, men då var inte hon intresserad längre.

Halv tio hade maken och jag avlöst varandra några gånger om på golvet med henne och hennes leksaker. Då äntligen började hon visa riktiga trötthetstecken och jag tog in henne i sovrummet. 

Puh. 
Äntligen.

Kvällen för oss själva.

Dagen var verkligen så himla bra. Det är gott att fylla 39. 

Idag vaknar man till hällregn. Vädergudarna har tydligen grälat med varandra inatt och är på dåligt humör…

Idag är en transportsträcka. Imorgon ryker min förmåga att bli gravid igen. Det känns helt galet att det ska vara en issue efter alla dessa år med försök och sorger, men en sterilisering känns just nu som den bästa presenten av alla. 

Ha en fin dag därute! Försök att inte regna bort. 

6 responses »

  1. Impad av att maken fixade rätt storlek också, tydligen rätt ovanligt 🙂 Himla snygg klänning, handlade mycket på Shock tidigare, men det är lite farligt att gå in på deras hemsida. Finns såååå mycket att köpa!
    Älskar fotbilden! ❤

    Grattis igen! 😀 (Höll på att skriva "snart är du lika gammal som jag"… logiken är iiiinte på topp just nu haha!)

Kommentera

