Dejt!!! 

Standard

Igår var en sån där bra dag. Fis och jag hade det mysigt tillsammans, strumpan åt och sov och skrattade där emellan. Allt bara funkade.

Strax efter 13 kom farmor och vid 14 hoppade jag på en buss till stan. Jag skulle på dejt med min man. Åååh vad jag var glad och lite sprallig! 

Vi började med bio. Det kändes helgalet att sitta i en biosalong klockan 15 men vi vet ju med oss att vi (framförallt jag) inte orkar så mycket, så vi får börja i tid, haha. Vi såg Skönheten och odjuret. Så bra! Passade oss perfekt! Bra musik, söt historia, snyggt gjord… feelgood.  Det var roligt att se gamla minnen presenterade på ett helt nytt sätt. 

Strax efter 17 var vi ute på gatan igen. Apropå helknasigt så var det lite udda att komma ut från en film och det både är dagsljus och shoppingflanörerna är i full fart. 

Vi joinade lämmeltåget och promenerade i sakta mak till restaurangen Vino tapas på övre husargatan. Det stället är lite nostalgiskt för oss, en av våra första middagsdejter var där… Vi har iaf inte varit där sen innan jag blev gravid och vi har båda längtat tillbaka.

En glad och härlig servitris, cava och tapas för en armé senare så rullade vi ut från restaurangen. Herre. Gud. Vad. Gott. 

Vi hade tänkt promenera ett varv till men jag ville köpa en dricka först. Vi såg en affär tvärs över gatan som jag trodde var 7-Eleven men som visade sig vara den mest fantastiska godisaffär jag sett. 

Normalt sett tycker jag godisaffärer är stora, luktar lite trist och har gigantiska mängder lösgodis. På sin höjd finns en drickakyl och lite chips oxå. 

Men här… vegansk choklad, lakrits i massa olika former, amerikanska hörnan med bland annat  ”fluff” och flytande reeses (waaaaaaaw),  en herrans massa ätbara presentgrejer i tex Star Wars format och lösgodiset förstås. Med mera. Jag säger igen – herregud vilken butik. Jag sa till mannen i kasssn att det är en jäkla tur att vi inte bor i närheten…

När vi kom ut var det plötsligt både mörkt och blött så vi tog snabbaste rutten till närmsta buss. Halvsovandes gled vi hemåt i mörkret och jäste av avslappnad nöjdhet. 

Jag tror inte klockan var mer än 2230 när vi satt i soffan i mysbyxor igen. 

Så bra. Så himla bra.

Och jag kom på att jag önskar mig en ensam hotellövernattning i födelsedagspresent. Nu ska jag bara komma på hur jag ska föra fram det, haha. 

4 responses »

  1. Det är tur en inte pluggar längre. Det är svårt att välja godis där eftersom det finns så många sorter! Dock imponerad att du som är från stan inte kände till den 🙂

Kommentera

