Blåsning

Standard

Herrejössesamalia vad här blåst idag… det såg så himla fint ut att jag inte kunde motstå lite vårkläder. Ärligt talat hade en björnfäll varit mer passande – luften ilade sidledes i 110 och hade hämtat sin temperatur från Arktis. Blääääää!!!

Som vanligt vid alla väderomslag kände jag mig som världens mest värdelösa mamma vid lämningen av stora till dagmamman. Det känns som om det alltid blir tokigt med antingen för varma eller för kalla kläder… Jag gör mitt bästa för att hänga med i svängarna men det känns alltid som om hon suckar åt mig (ibland gör hon faktiskt det men antagligen oftast inte).

Efter lämning hämtade jag min mamma och åkte till östra för konsultationen. Det stod ”2-4 timmar” och jag undrade i mitt stilla sinne vad det kunde handla om. I slutändan träffade jag en syrra som tog prover och en gynekolog. Egentligen skulle jag träffat narkosläkaren oxå men gyn bedömde att det inte var nödvändigt i mitt fall. Så i slutändan var jag klar på under en timma! Tjohoo! Som jag fattar det är det alltså den eventuella väntetiden mellan de tre instanserna som kan göra att det tar tid – framförallt narkosläkaren kan fastna i operationer. 

Gynläkaren försökte ivrigt övertala mig att prova hormonspiral istället för att klippa äggledarna. Jag förstår att hon har ett jobb att sköta men jag fick bli snudd på gråtfärdig innan hon gav sig. Blä. Jag VILL inte ha nån mer som grejar där inne. Jag vet för många som fått ont, blivit gravida ändå och haft andra besvär. Fan heller. 

Nåja operationstiden är satt och planen är klar. Tjohoo! 

Jag hämtade en glad kille i blåsten sen. Vi hade det mysigt ända tills jag skulle lägga strumpan en stund, då envisades han med att upprepat komma in och störa… Jag tror explosionen syntes från yttre rymden. Jag. Var. Så. Arg. Den närmsta timman eller två var inget att hänga i granen direkt. Hade jag inte vetat att bästa H var på väg hade jag emigrerat.

Förresten är dopet äntligen bokat. Tjohooo! Jag fick avstå en möhippa jag väldigt gärna gått på men kalendern är inte att leka med på vårkanten. Nu blir det iaf av och innan ettårsdagen dessutom 😂

Kommentera

