Måndagsgos och sommartid

Standard

Tänk om någon kunde berätta för mina barn hur det där med sommartid funkar? Zznark… Ljusare kvällar i all ära men att lägga en treåring när det är ljust ute är inte nödvändigtvis helt självklart 😂 Som tur är vallade min fina man honom över halva Göteborg igår så barnet var slutkört.

Strumpan håller på att återhämta sig från förkylningen. Hon har varit lite trött men det är förstås inte så konstigt. Vi var ute och gungade igår och hon skrattade så hon skrek! Sen sov hon som en stock. Ett tag var jag orolig för nattningen men efter ett par timmar med att sitta (stora tjejen!) och leka eller åla på mage var hon så trött att hon somnade innan vi hann lägga henne nästan. 

Hon är inne i nån fas nu. I mammagruppen har många beklagat sig runt åtta månader så jag var beredd även om jag hoppades vi skulle slippa… men ungen vaknar 10-15 gånger per natt och behöver nappen. Hon somnar om lika fort som man hittat proppen och tryckt in den, men man blir ändå störd förstås. Tröööött zombie.

Apropå zombies har sonen och jag precis legat och tryckt tätt intill varandra under täcket. Det är ett spöke med en jättestor nallebjörn!! Göm dig mamma!! Ja hjärtat, en hel halvtimma med liten kille tryckt tätt intill. Den leken leker jag gärna 💚

Sen sa han till mig mamma du får inte äta min mormor! Haha okej, jag ska göra mitt bästa. 

4 responses »

  1. Mys med gung! Har funderat på att gunga med Loke, är de stora nog? Vad är det för slags gunga? Han sitter ju väldigt bra själv, ramlar bara ibland nu x)

    • Ja så fort de är någorlunda stadiga kan de gunga. Det brukar finnas gungor som till formen påminner en hel del om byxblöjor 😂 Barnet kommer ingenstans i den, det är bra mycket mer stadigt än en vanlig däckgunga.

      Det är supermysigt!

Kommentera

