Lite virus kanske?

Standard

Vi har haft några riktigt jobbiga nätter med ledsna uppvak i parti och minut. Till slut har jag varit redo att klättra ut från fönstret och rymma och då har vi bytt barn. Vi tror att det är fasen kring åtta månader som lägligt nig samspelar med en kraftig förkylning.

Återigen undrar jag varför RS får klä skott för allt ont i världen – den här förkylningen är bra mycket värre än RSen i november. Observera! Jag säger igen; man ska ha respekt för RS men för merparten är det bara en förkylning – men när det slår illa så är det redigt illa. 

Anyway. Eftersom helgen nalkas ringde jag på torsdagsmorgonen in läkaren och bad honom kolla till strumpan. Hon är fruktansvärt snorig och har svårt att både amma och nappa. Idag kom provsvaren och det är nåt grinigt virus. Det lät som Adele, Adonis…. Adena kanske?

Hon är fortfarande varm men febern har gått ner lite. Snoret är tjockare och grinigare och vi har inte kunnat amma på ett dygn. Jag är förtvivlad för det känns som om detta är dödsstöten för min amning…  hon reagerar med frustrerad ilska när jag halar fram damerna. Hon vill hellre ha flaska. 

Nåja.

Imorgon är en ny dag. Just nu ligger jag bredvid henne och försöker hålla mig vaken. Det känns inte lönt att somna när jag kommer få vakna igen inom en kvart… 

Zzzzzzzzz

7 responses »

    • Tack för tips! Vi spolar med physiomer mist från Apoteket, den har både mängd och tryck. Men kanske vi skulle spola litet oftare…

      Idag är hon mindre täppt om än fortfarande supersnorig så hon har faktiskt tagit bröstet lite iaf.

  1. Jag har två barn, och jag har inte kunnat amma någon av dem.

    Nu är de över 15 år båda två. Ingen av dem har någon allergi, och båda är mer än anknutna till mig.

    Amning är bra, absolut, men man skall som kvinna och mamma inte skuldbelägga sig om det inte blir som man har tänkt. Ta det lugnt. Är amningen över, så är den. Du kommer dock att vara mamma i 50-60 år till.

  2. Lilleman är också snorig. Har en öronspol från Revaxör som jag suger ur snor med. Har gjort det så mycket att han blir vansinnig så får man pillar runt näsan… Kanske skulle testa att spola igenom den en gång som i artikeln.

  3. Antagligen adenovirus. Tipsen du fått låter bra, och ännu bättre att ni kunnat amma lite idag! Har du pumpat annars? Då borde det ju kunna komma igång igen.

    • Ah tack, så var det! Ja det är en sån jättelättnad att hon kunnat och velat ta bröstet idag. Jag hade saknat ihjäl mig annars! Det är inte så mycket _i_ brösten längre men lagom för att kunna mysa.

      Tyvärr släpper jag inte till pump alls, det är ett evinnerligt jäkla jobb till inget nytta…

Kommentera

