Att få bättre kroppsuppfattning 

Standard

Jag kämpar med min kroppsuppfattning. Det är väl ett livslångt projekt, kan man säga. Jag har aldrig varit smaaaal. Redan som åtta-/tioåring var jag längre och tyngre än alla andra små flickor – så det där med att passa in och se ut som alla andra föll tidigt.  I perioder har jag varit vältränad men det är längesen nu, haha. 

Min kropp är hyfsat smal upptill och tung nedtill. Jag brukar kalla mina lår för belgian blue för de är så kraftiga att jag inte alltid kan sitta bekvämt med benen i kors. Jag har just nu tre par byxor som sitter bra och jag har nog ALDRIG haft det förut. Modet slutade passa min kropp för väldigt många år sedan. Det är dock svårt att säga ”dumma mode” det är lättare med ”dumma kropp”.

Men som jag sa till maken häromdagen att det är inte så att jag ser på t ex Beyonce och vill ha hennes kropp. Jag vill ha min, men jag skulle vilja ha den lite annorlunda. Jag orkar bara inte engagera  mig nu. 

Numer väger jag mindre än innan andra graviditeten dock fortfarande mer än pre första. Jag har dessutom gått upp runt fyra kilo från lägsta efter förlossningen. Jag rör mig alldeles för lite. Äter väl lite tokigt oxå förstås. 

Men antingen gör man nåt åt det eller aå slutar man gnälla. 

Jag har bokat en boudoirfotografering/underklädesfotografering. 

Min tanke är att visa mig själv (förhoppningsvis dårå) att min kropp med mulliga lår och fluffig muffinsmage faktiskt kan vara sexig. Min man säger ofta att jag är det, men jag vill få se det själv. 

Jag har plockat fram tre finfina underklädesset och två par prepreggoklackar. Jag har fixat fransarna, försökt putsa till hopplösa naglar och ännu mer hopplösa ögonbryn. 

Jag är så redo som jag kan bli. 

Den här bruden är min utvalda fotograf. Jag är lika delar skräckslagen och uppspelt. Det känns busigt, spännande och lockande. Jag vill verkligen få se min kropp i ett annat ljus. 

Resultatet ska maken få i födelsedagspresent. Och årsdagspresent. Och bröllopsdagspresent. Och valentinespresent. Kanske även julklapp… fniss. Det är inte den billigaste formen av egoboost jag valt men det känns rätt. 

4 responses »

  1. Bra gjort!
    Jag var på modellfotografering för några år sedan, ingick sminkning. Jättekul att ha så fina bilder på sig själv

Kommentera

