Blött blöttiblött blött

Standard


Idag valde vi att gå istället för att bila till dagmamman, just därför hällregnade det på både dit- och hemväg. Ok. I can take a hint och vädergudarna (bilgudarna?) vill uppenbarligen säga mig något. 

Strumpan var förstås glad ändå men fis var blöt in på bara skinnet när vi kom hem – det visar sig att regnkläder med fleeceinsida inte är att rekommendera. Nåja då vet vi det och får fixa nåt annat. Han hade trots allt hoppat i vartenda pöl han kunnat hitta och haft hur kul som helst! Jag var lite allmänt sjöblöt. Jackan håller vätan väl men allt mellan mitten på låret och stöveln dröp, haha.

Just nu hänger kläder på tork lite varstans i lägenheten. Fis äter mina cashewnötter och strumpan flaxar på golvet. 

Hon har lärt sig att rulla från rygg till mage nu men har inte riktigt fattat det omvända. Så hon flaxar, pillar och ålar  så man hittar henne oftast någon helt annan stans än man lämnat henne. Men sen tar hon slut och då lägger hon näsan i backen och börjar vråla. Mommy to the rescue! Jag vänder henne på rygg och efter en stund hör jag vrålet – då har hon vänt sig och ålat iväg igen. 

 Vampyria är fö det nya smeknamnet  #tändergöront #ajsomfan #densitterfaktisktfast

One response »

  1. I hear ya’ Idag längtar jag verkligen efter vår med 10 plusgrader och lite sol! Min jacka tål INTE regn, och mina fina ullvantar slängde storebror på uppfarten så de kom inte med in med vagn & hund & rymling och allt…! 😅

Kommentera

