Jag är en idiot.

Standard

De senaste dagarna alltså…

Jag kokade ris (liten kastrull) och nappflaskor (stor kastrull) samtidigt. När risvattnet kokat upp la jag locket på riset… eller nej förresten. Jag la locket i stora kastrullen tillsammans med nappar och flaskor. Nåja det blev rent.

Jag fyllde på behållaren med kaffepulver – Gevalia eko snabbkaffe – sen tog jag upp den, tiltade den ordentligt åt sidan så jag fick ut det sista i botten. När jag hällt  kaffe över hela golvet insåg jag att jag nyss fyllt på den. Nåja dammsugaren luktar kaffe nu. 

Jag stod med kaffeburken i ena handen, skeden i andra och mitt framför mig stod koppen på diskbänken. Enkel ekvation. Efter jag hällt i pulvret i koppen lägger jag skeden i bestickslådan som är utdragen framför mig. Efter jag häller pulvret i bestickslådan menar jag. Inte i koppen tydligen. Nåja…. äh fan jag orkar inte städa just nu. Kaffet ligger kvar. 

Sonen har iaf börjat plocka upp mina svordomar. Tyvärr. Jag trodde väl det skulle bli jävlar. Men det som kom ut idag var Attans bananer!! Fniss. 

Båda barnen har överlevt dagen. Båda barnen somnade utan krångel. Båda föräldrarna har ätit marängsviss till efterrätt. Bra dag ändå! 

Kommentera

