En alldeles speciell dag! 

Standard

Jag tittar tillbaka och försöker se framför mig just här, just nu – för tre långa år sen.

Vi hade nyss kommit in till sjukhuset. Min fina man, en barnmorska och en BM elev höll på att guida mig in till förlossningssalen. 

Smidig och gracil som en valross på torra land baxades jag på plats. Kläderna hamnade i en hög på golvet – vem har tid för blygsel när värkarna kommer varannan minut? Landstingets sexiga skjorta drogs på med matchande eggande nätstrumpor. 

Det var ju dax för vår lilla Klump att komma ut och bekänna färg. Snopp? Snippa? Kanelbulle? Blond? Brunögd? Randig? Det hela gjorde ont som fan, det är väl det minsta man kan säga. Men jag förvånade mig själv med min kontroll och mitt lugn. Värkarna hade hållit på sen tidigt morgon och jag var redo för slutspurten.

Tre timmar efter vi kom in började krystvärkarna och ut kom sen den finaste lilla ål jag någonsin sett. Denna hala lilla varelse landade på mitt bröst och mina händer draperades om den för att förhindra en avglidning. Jodå, nog var det en pojke. Eller en märkligt skapt tös 😛

Vår Klump var här. 

Han är min pratiga, charmiga, roliga och envisa liten sketonge. Jag älskar honom till månen och tillbaka – även när han (som nu) driver mig till vansinne.

Vet ni, idag fyller han tre. Mitt mirakel! 

2 responses »

Kommentera

