Hej supermorsa!

Standard

Jag hämtade en själaglad fis hos dagmamman vid 14 som vanligt. Ärligt talat är jag glad att jag hittade dit, vi har haft ett par riktigt usla nätter hemma nu… Fis är ju fortfarande den som sover sämst i familjen, deppigt nog. Strumpan sover rätt bra, framförallt med tanke på att jag förflyttat hennes sovtid till 20-21 tiden istället för som tidigare 23-00. Hon vaknar en gång extra för att äta runt 23-01 men det är helt ok. 

Fis däremot. Herregud. 

Igår natt: Han letade efter mig i gästrummet och började yla förtvivlat när han inte hittade mig. (För en gångs skull sov jag i egen säng). Jag tog honom till hans rum för att natta om. Han ville ha flaska sa han, mamma fixar svarar jag – tack mamma, vad snällt av dig säger då den ynkligaste lilla röst. Lilla hjärtat. När jag kommer tillbaka sover skitungen. En stund senare kommer han travandes, med sin flaska, och håller mig vaken med sitt snurrande. 

Jag somnade 23, när han till slut däckade vid 0330 så hade jag sammanlagt varit uppe fem gånger. Vid 04 vaknade strumpan och skulle äta. Efter det gav jag upp och satte mig i soffan. Jag orkade inte lägga mig igen bara för att bli väckt. 06 kom fis upp men tackolov fångade maken in honom, jag klarade inte att öppna ögonen. 

Nätterna innan har inte varit mycket bättre. Psykologen sa att jag behöver sova. Ja, jo 😂

I alla fall så fick jag iväg fis till dagmamman. Jag försökte få strumpan att sova under dagen men nähäpp det ville hon inte! Trots det och min ovilade trötthet lyckades vi ha en mysig eftermiddag efter hämtning. Jag stirrade på klockan och inväntade makens hemkomst. 

Han kom dock hem med svår huvudvärk och behövde lägga sig raklång lite. Jag erbjöd mig att hugga av det åt honom men han nappade inte, haha. 

Medans min gubbe vilade lagade jag mat – utan att hamna i gräl med fis – och sen byggde vi mekano. Maken är en paria hemma just nu, så jag får göra allt. Nej pappa, gå din väg du ska sova i lilla rummet, mamma ska sova här!! Efter middagen borstade jag fis tänder och fick bytt om till pyjamas. Vid halv åtta sov han som en gris!

Strumpans nattning påbörjades typ 2015. 2045 sov hon oxå. Wow.

Jag känner mig som värsta supermorsan.

Maken kom hem med de vackraste rosa rosorna och en go’ kräm. Jag ska få fotmassage…

One response »

  1. Åååh, hoppas verkligen han får styr på sovtiderna snart lillfisas! ❤ Jobbigt för typ alla, utom kanske lillasyster 🙂

    Märkligt att maken inte nappade på erbjudandet, å andra sidan förstår jag honom, han verkar ju vara en sån där som faktiskt använder insidan av skallen. Då kan resten av skallen också vara bra att ha. 😉 🙂

Kommentera

