Tvättberg *stor hög med smutstvätt som växer explosionsartat

Standard

Den här veckans kräksjuka hade den dåliga smaken att sammanfalla med rent slarv av vi gör det sen typen och en garderobsrensning som genererat en hel del tvätt. 

Högen vi hade på golvet har inte varit att leka med… Under dagen igår körde vi 18 (!!) tvättar i tvättstugan och ytterligare fem här uppe i lägenheten. Usch. Det ska sägas att vi inte haft fullpackade maskiner utan lämnat space. Det får t ex inte plats mer än två kuddar åt gången. Men ändå. En jävla massa tvätt helt enkelt. 

Men nu är det under kontroll. Någorlunda, haha. Eftersom fis fortfarande har soppa i blöjorna så kör vi en handduk per gång metoden, så tvättmaskinen går varm idag oxå. 

Det är omöjligt att veta med små barn när smittan egentligen är borta, det kan ta ju ta en evighet innan magen återställer sig. Han är pigg och glad med massor av energi och god aptit, men fram tills dess att soppan blivit korvar så behandlar vi det som böldpest. 

Jag fick diarré dagen efter hans kräkutbrott men tog dimor vilket var otroligt effektivt. Maken och lillstrumpan klarade sig helt, så allt som allt har vi klarat oss rätt bra den här omgången.

Det ska dock sägas att utan maken hade det inte gått. Min fina man åkte hem tidigare från jobbet på onsdag och stannade hemma torsdag och fredag. Utan honom hade jag gått under. 

PS. Jag är ofantligt glad att jag slapp kräkas men känner mig ändå lite lurad. Jag har mölat choklad, det ska ju ändå komma upp. Men det gjorde det aldrig… #hejtjockmage 

One response »

Kommentera

