Busväder och BVC

Standard

Ett sånt jäkla väder det varit idag! Har ni oxå fått känna er blåsta? 

Imorse släppte jag fis hos dagmamman och sen åkte jag till stora Coop för storhandling i form av ett paket blöjor och ett paket ersättning. Wow. Grötbuffét till frukost var en trevlig och välplanerad bonus. 

Att ta sig till och från bilen med treåring, bebis och vagn var en utmaning. Herrejäää vilket väder. Nollgradigt och slaskregn från sidan, jag såg knappt vart jag gick haha.

Sen BVC. Nu skulle det komma kvitto på senaste månadens matningstrategi…

Lillstrumpan har gått upp nästan 700 gram på en månad och har växt 1,5 cm på längden. Tjohoo!! Hon flirtade och skrattade med vår BVCsköterska som berömde hennes kontakt men även hennes höjd på huvudet – hon måste ligga på mage mycket? Haha nä sällan, men hon står jämt. 

Sen sprutorna. Jag grät nästan oxå. Nåja inget mer vaccin på ett tag iaf.

Sen frågade hon mig om jag fått kontakt med psykologen. Vi pratade kring det ett tag och då blev strumpan otålig, hon hoppade i knät på mig med blicken fäst på tant I och ropade på henne. Skitkul! Vaddå centrumbarn!

På kvällen sen blev det päronpuré till lillan och hon skällde ut mig efter noter när hennes tilldelade portion var slut. Hon VILL JU HA! Haha, ni skulle höra henne!

Nåja nu sover stora, lilla gosar med pappa och jag har en välsignat lugn liten stund av tystnad.

Krama om någon i er närhet från mig ikväll! En familjemedlem, ett djur, en kudde eller en kaktus – vad än som finns tillgängligt. Kram.

3 responses »

  1. Ja här blåste det ner träd och hade sig, värsta stormen! Men märkligt nog gick det väldigt lätt att somna till stormens brus..?
    Har ingen kaktus, så jag kramar om hunden istället haha! ❤

Kommentera

