Att räcka till (gnällvarning)

Standard

Den här morgonen känner jag mig som en zombie. Hade ni sett mig hade ni vrålat av skräck och sprungit härifrån… blek och sopsäckar under ögonen.

Inatt fick vi lillstrumpan i säng runt 23 men jag hade ont i huvudet och somnade först efter midnatt. Vid 0330 vaknade flamsan och ville äta. Oftast sover hon i alla fall lite längre men jag kan tänka mig att mina tre dygn  med diarré och illamående gjort att min mjölk inte är lika riklig som vanligt? Vi var klara lite innan fyra. 

Lite efter fyra kommer maken – fis är vaken och ska absolut ha mamma. Vi sover fortfarande i separata sängar med varsin unge, vi har inte kommit oss för att ändra om än. Så det var bara att knata iväg. Det är ju självklart att jag vill vara där för lillfis! Inte minst för att han varit väldigt pappig i det senaste, så det är skönt att vara efterfrågad. 

Väl i säng med honom skulle han ha flaska *suck* och sen lekte han propeller *dubbelsuck*. Jag somnade runt fem. 

Vid halv åtta vaknar jag av makens rörelser i hallen, han ska till jobbet. Sonen och jag ligger tätt intill varandra och det är så mysigt! Men fis vaknar oxå så det är bara att gå upp och se glad ut. Strumpan sover än. Edit: det gör hon inte alls.

Jag känner mig vimmelkantig och sur av trötthet. Jag är orimligt nog sur på maken som bara behövt byta säng medans jag hela tiden förväntas (och för allt i världen vill!) räcka till för båda barnens behov. 

Häromkvällen satt maken med båda två som vrålade och krävde samtidigt. Han tittade på mig och sa miserabelt jag känner mig så otillräcklig som förälder. Jag svarade välkommen till min vardag varje dag innan du kommer hem

Det är jobbigt nog att räcka till för båda dagtid, tänk om jag kunde få ha nätterna ifred? 

*slut gnäll*

2 responses »

Kommentera

