Jodå puckel två fällde oss

Standard

I lördags fanns hopp om att vi skulle slippa insjukna, men så fick lilleman diarré. Den klarade vad hans kräkningar inte gjort och fällde oss båda två.

Natten som gick var inte jättekul. När morgonen kom hade makens mage lugnat ner sig men jag mår fortfarande illa och har diarré. Jag känner mig svag, darrig och har ont i magen. Jäkla skräp.

Jag pratade med BVC och hon bekräftar att fis borde kunna gå till dagmamman imon – han har ju varit symptomfri sen lördag eftermiddag. Jag däremot får ställa in onsdagens fika med mammagruppen och antagligen även AWn med tjejerna på torsdag.

Skit.

4 responses »

  1. Jag förstår att det inte är kul. Men jag kommenterade tidigare: ”Var realistisk. magsjuka drabbar hela familjen obevekligen.” Det var inte menat som en negativ kommentar, utan som en uppmaning att förbereda sig mentalt.

    Det brukar ju gå precis som det gått för er, tyvärr.

    Positivt: Om ni stökar undan det nu, så är det förhoppningsvis inte aktuellt till jul!!!

    • Normalt sett skulle jag hålla med dig, men jag har aldrig varit med om en ”tvåpucklad” variant tidigare. Då hade vi ändå 5-7 kräksjukor första 8 månaderna som stora började på förskola… urkonstigt!

Kommentera

