Privilegiet

Standard

Mina små och jag kurade i soffan idag. 

Lillstrumpan är lite snorig, men inte så farligt ännu. Fis däremot är inte så fräck. Det började med att han kom krypandes igår kväll (och… hrm… avbröt) med en hosta som skar och andningen lät som en perkulator. Stackars mitt lilla lilla hjärta! Han somnade tackolov om ganska snart och vi lyssnade länge på hans andning.

Maken förkyldsnarkar och sonen kokade kaffe med andningen – det fanns inte en chans att jag kunde somna så jag flyttade till gästrummet. 

Vi ville hjälpa honom med andningen men ville inte behöva sitta timtals på Hisingsakuten eller Östra. Jag fick tipset om appen KRY och på fem minuter var problemet löst. Heja teknikens framsteg! 

Tyvärr försvann inte febern på köpet. 

Så jag har suttit och kurat med mina små. En sov på mig och en sov hos mig. Det är verkligen ett privilegium att få vara dessa små människors trygghet och närhet. Kärlek.

2 responses »

Kommentera

