Aghooo och kungligheter 

Standard

Min dotter blir mindre lik en vrålapa för varje dag som går. Halleluja, haha.

Efter runt 15 veckor på utsidan så skrattar, ler och pratar hon numera väldigt mycket; aghoo aghoo agheee aaauuuu auuuu ghrrrrr. Mycket vältaligt, haha. Hon har så mycket att berätta!! Strumpan söker en med blicken och tjoar. Jag undrar så vad hon tänker. Ibland börjar hon prata med nappen eller tutten i munnen och det låter så himla roligt. Tänk när det börjar komma ord…

När lillfis började verbalisera sina tankar var det otroligt spännande att få höra vad som föregick i den där lilla knoppen. Han pratar verkligen non stop. Det är tydligen ett morsarv. 

Igår satt vi framför paddan och gick igenom bilderna i pappas bildarkiv. Fis namngav vartenda bild. Om och om igen upprepade han det är fisas, det är min lillasyster, det är famoj, det är min mamma och min pappa och så vidare. Sen kom bilderna från bröllopet. Han pekade på oss det är min mamma och min pappa och min mamma… min mamma… min mamma är en prinsessa. En prinsessa? Herregud lilla hjärtat, kan du ens såna ord? Jag fick torka en tår. Min underbara lilla kille. Det var ju helt uppenbart klänningen han regerade på, ingen annan bild fick såna epitet.

Just nu pågår läggningsförsök nummer ett. Strumpan har somnat på mig och min fina man försöker släcka storebror. Med tanke på sångerna som strömmar ut från rummet går det sådär… Fniss.

Kommentera

