Oklädsamt avundsjuk

Standard

Igår var jag på AW med tjejerna och hade sjitkul! Men det bleknar lite i jämförelse med vart maken är ikväll… 

Min man är på finfest. En nybliven 40åring firar med pompa och ståt, full sittning med klädkod fin som fan och spännande gäster. 

Jag å andra sidan sitter hemma med en grinig bebis och en 2.5 åring som bråkat om vartenda jävla grej sen typ lunch och nu vägrar somna. Dessutom ser här ut som sju svåra år, man kan inte tro att vi ägnat precis hela dagen åt att städa och tvätta. Jag har kört typ tio maskiner och sen har vi hjälpts åt att dammsuga och moppa och plocka. 

Sonen har ägnat kvällen åt att ”förstöra” så mycket han kan. 

 Jag är bannemig så avundsjuk att det svider i hela själen. 

Jag försöker vara glad för hans skull men det går fan inte. 

Dessutom känner jag mig som värsta mamman i hela världen eftersom jag har NOLL tålamod. Jag går mest runt och är arg, vilket inte hjälper lillfis beteende direkt. 

Den här kvällen suger.

Kommentera

