Breakdown Tuesday 

Standard

Ibland är det inte lätt att vara 2.5 år gammal… 

Idag har dagbarnen lekt ute i snön så det står härliga till. När jag hämtade min groda höll de på att åka pulka nedför lilla kullen. Dagmamman konstaterade att han lekt som en tok (trots att han fått med sig tygvantarna bara *bad mom*). Jag fick alltså hem en utmattad och överlycklig liten kille!

Lillstrumpan sov så jag gjorde flaska åt honom och vi kröp upp i soffan tillsammans. Vi kramades framför Barnkanalen i nästan en timma. Det var så mysigt så det var inte klokt!

Jag trodde han skulle somna, men icke.

Sen började det. Hade man delat ut medaljer i dåligt föräldraskap hade jag onekligen vunnit! 

Mamma kan du rita en haj?  Följt av komplett sammanbrott för att jag ritade den på fel ställe på pappret. Nytt försök. Vad kul med hajar!!! Glad kille!! Fast sen blev en fel storlek. Komplett sammanbrott. Igen och igen och igen. De senaste två timmarna har varit en studie i bottenlös förtvivlan för att jag ritat på fel ställe/på fel sätt/fel storlek eller vad som helst annat. Allt har varit katastrof! Vi provade att leka med min sminkväskan men det var oxå förfärligt. Jag målade på FEL STÄLLE på hans kind. Trots att jag målade ovanpå hans finger. Fy mig.

Man ska ju inte skratta åt ett barns förtvivlan. Jag har kramat, tröstat och pussat i den mån jag har fått lov, men bakom hans rygg har jag fått bita hårt om leendet. Denna bottenlösa förtvivlan över att blomman inte gick att sudda bort!! (Bläckpenna). 

Han sa till mig mamma jag vill ha flaska och lägga mig. Så nu nattar vi. Klockan är inte ens 18 så risken är väl uppvak vid 03 men lillhjärtat har tagit så komplett slut… Jag har nåt vansinnigt ont i huvudet efter allt vrålande men en sak har varit välsignad ikväll. Strumpan har sovit igenom alltihop. Natten kan bli svår eftersom hon sovit i nästan tre timmar men jag är ändå tacksam. Det hade varit omöjligt att tackla sammanbrotten och henne samtidigt. 

När hon till slut tröttnade så kom maken hem från jobbet. Timingen var verkligen fenomenal! Halleluja. Puh.

Imorgon är en annan dag!

3 responses »

  1. Wow! Verkligen perfekt tajming! Inte lika kul för maken att komma hem till, men skön balans i föräldraskapet med tanke på sambagrodans vrål om att du faktiskt ritar heeeelt fel! 😉 😛
    Hoppas du och maken får en superskön och lugn kväll nu! ♥
    Kraaam!

    • Ja herregud, det hade blivit livat här annars… När han kom in låg lillstrumpan och vrålade i vagnen precis innanför dörren och jag gick runt och vaggade grodan i famnen som vore han oxå bebis. Jag var genomvarm, haha.

      Du skulle hört honom! Denna bottenlösa förtvivlan för att jag ritat FEL…

      Tack snälla! Jag sitter med ett glas vin, strumpan jollrar åt babygymmet och maken duschar av sig dagen.

      Ha det bäst!
      Kram

  2. Jag hade ett liknande sammanbrott här hemma igår. ”Måla en bil!” ”NEEEJ! RÖD BIL!” ”INTE RÖD! GUL!” osv med alla regnbågens färger.

Kommentera

