Vad tänkte jag nu…?

Standard

Jag tänkte förut att åh det ska jag skriva om idag. Men jag kommer inte ihåg. Minnet är bortblåst och det känns tomt i skallen, mycket märklig känsla. Woooohoooo ding dong det ekar i tomrummet mellan öronen, haha. 

Nåja. Idag var det åter dax att jaga efter skor, jag vet inte för vilken gång i ordningen. Jag är för närvarande helt beroende av mina somriga gympadojor vilket är mindre kul när det kyler på. Problemet är att varje gång jag går ut kommer jag hem tomhänt. 

Men skam den som ger sig. 

Jag tog lillstrumpan under armen och gav mig av. Vi fick inleda med att lillan badade i handfatet på en offentlig toalett. Japp. Igen. Haha tur man har ombyten i väskan och tvättmaskin hemma! 

Jag tycker att det där med skor är otroligt frustrerande. Jag har alltid haft många par, gärna med klack. Men sen första graviditeten har fokus legat på bekvämt och praktiskt. Den här gången fick jag ju så ont dessutom så jag har levt i mina gympadojor. Fötterna är vana vid oknutna sketchers och kommer inte ihåg hur ett par ”riktiga” skor känns. 

Varje gång jag ska leta skor blir jag irriterad, jag vet inte vad det är jag ska ha! Jag behöver nåt som är skönt och enkelt som funkar vid lämning/hämtning hos dagmamma oavsett väder men samtidigt är snyggt till kjol. De praktiska tycker jag oftast är våldsamt tråkiga tantpjuks (som är snygga på andra men funkar inte för mig). De snygga har oftast för hög klack och är obekväma för att inte nämna opraktiska. Blä. Budgeten tillåter ju inte multipla skoköp nu utan jag måste verkligen hitta nåt som funkar brett. 

Nästnästa fredag ska jag på aw med mammagruppen och jag vill så gärna få känna mig snygg. Jag vill inte gå ut i nån gammal trasa som kanske passar efter två graviditeter  och dessutom ha slitna gympaskor till. Min starka fantastiska kropp som har tagit mig igenom vidriga graviditeter och gett mig två mirakel ser inte ut som innan. Jag försöker vara snäll mot den men det är lite av en utmaning ibland! 

Ergo behöver jag skor. Och nya kläder. 

9 responses »

  1. Testa Bekväma skor vid Ullevi. Funderar på att gå dit själv då jag har samma problem. Har nu ett par kavat Amanda tror jag de heter. Enkla att dra på och snygga, dock inte fodrade. Vet att Tretorn har en fodrad vattentät basketkänga. Men då är det snörning iofs

    • Nejdå den kom fram – de syns inte innan jag godkänner. Tyvärr så framgår inte det i kommentarsfältet att det är så det fungerar och jag vet inte hur eller ens om det går att ändra.

      Tack för tips!!

  2. Jag har beställt ett par skor från Bonprix som jag blev helt kär i när jag såg dem! Har ett par pjäxor för längdskidor, modell gammal, som jag sagt att ”de där vore snygga som skor” och när jag hittade de där dojjorna på Bonprix var det ju bara att köpa haha!
    http://www.bonprix.se/produkt/stoevlett-i-skinn-camel-roed-944460/#image

    Sen har du Provskor på Gamla varvsgatan 3 i Majorna, där kanske det finns nåt som är skojigt, snyggt och bekvämt? 🙂

  3. Haha jag skulle också tipsa om Kavat Amanda, köpte mina gulbruna för 3-4 år sedan och är sjukt nöjd. Passar till allt! Byter till ullsula på vintern och det funkar fint. Perfekt på föris.

  4. När jag letar efter något, hittar jag det aldrig. Det är när jag istället är ute efter något annat, som jag hittar det jag letade efter först. Äh, ja det lät rörigt. Ungefär som ”får får inte får, får får lamm”. Haha.

    Hoppas du hittar skor 🙂

Kommentera

