Snörvel

Standard

Högmod går före fall heter det ju… jag sa till svärmor igår att jag minsann klarat mig från förkylningen!! Imorse vaknade jag upp och fick inse att nähäpp det hade jag inte. Urk. Jag är så otroligt sällan sjuk att jag glömmer från gång till gång hur uselt man mår, haha.

Hjärnan känns allmänt som sockervadd, ögonen svider, huvudet känns som om det ska trilla av och näsan tror att den är en läckande kran. Det är en sån där vattnigt rinnande snuva som utan förvarning letar sig ut – så man får plötsligt och panikartat hitta ett papper innan det droppar ner nånstans man inte vill ha det. Fräscht, verkligen. Än så länge verkar lillstrumpan ha klarat sig men vi får se hur länge. 

Lillfis är väl den som plockat hem skräpet. Han snörvlar lite (fast det gör han ju hela hösten och vintern ändå) och han hostar rätt illa (som han gör hela hösten och vintern ändå). Maken är febrig och eländig, han har verkligen fått hela paketet!

Jag sitter i soffan med en bebis som vägrar somna. Jag längtar efter en säng så kroppen värker! Dagen har varit bra med Ikeabesök, promenad och middagsfix. Igår gjorde fis och jag varm choklad tillsammans och idag blev det pizza. Det är så himla roligt att han börjar bli såpass stor att man kan göra saker ihop på ett annat sätt, han älskar ju att få hjälpa till. 

Strumpan är mindre vrålapa och mer smilfink allteftersom tiden går. Hon skrattar ganska mycket och det är ljuvligt att höra!

Oj, ursäkta jag nös visst. Igen. Fem gånger på raken den här gången. Strumpan som slumrat till vaknade och jag måste akut snyta mig. 

Ha en trevlig kväll! Jag ska leta reda på papper…

2 responses »

Kommentera

