Morgonen so far

Standard

Inatt sov lillstrumpan och jag i gästsängen medans maken och fis sov i stora sängen.

Vi fick ju lillan att somna vid 03 natten innan så båda fasade vi för kvällen. Tänk om, tänk om? Vi gjorde vårt bästa att hålla henne vaken under dagen och lyckades hyfsat. Runt 22-23 var hon någorlunda redo att sova men det krävdes  att jag låg med henne i famnen. Ingen större uppoffring förstås!

Jag vaknade vid 04 efter att ha drömt helt vansinnigt – kom snabbt på varför. Jag låg under täcket fullt påklädd; mysbyxor, strumpor, linne och makens stora fodrade hoodie… 

Min fina man behövde jobba några timmar idag trots planerad ledighet så jag har haft båda barnen själv. Vid nio åkte stora in på rummet efter att ha bitit mig rejält. Han fortsatte bråka så först framåt tio hade vi löst det hela och liten var lugn igen. Sen fick han hjälpa mig att bada den lillaste, hon som inte bajsat på två dagar. Jotack nu vet jag varför maken valde att jobba idag, haha. Herrejösses. 

Efter badet hamnade lillan i gymmet och det tog inte många minuter innan jag upptäckte att det var väldigt tyst. Hon sov som en kung. 

Min stora men ack så lilla kille ville oxå vila. En flaska till honom, en skön filt och han är utslagen. 

Plötsligt är här helt tyst. Jag behöver hoppa upp och duscha, ska åka och hämta maken på jobbet om en timma men jag ids inte, inte än. 

Det är så skönt att bara sitta lite.  

2 responses »

  1. Här har det blivit så två nätter den senaste veckan att jag och lillebror sover på soffan, sambon och storebror sover i hans säng och av oklar orsak står vår sköna, stora dubbelsäng orörd. Det är så självklart just då men helt obegripligt i efterhand.

Kommentera

