Fruktansvärt dåligt humör

Standard

Den här dagen började så bra. Den fortsatte bra. Sen gick allt åt helvete och jag är trött och ledsen. 

Huvudet värker. 

Min man som har så ont i knät att han knappt kan stå (och dessutom är beordrad till vila) går runt runt och försöker lugna en non stop skrikande bebis som av nån anledning är skitförbannad. Mest troligt är det så att det enda som duger just nu är mina bröst. 

Jag för min del försöker natta stora killen som just nu bara accepterar mig. Vad jag än gjort sen jag kom hem har han gått bredvid och gråtit hysteriskt. När jag satt i fåtöljen med honom och läste en bok för honom så vrålande han. När jag skulle amma lillasyster vrålade han. 

Till slut gömde jag mig på toa och låste dörren för att få amma ifred. Då stod han utanför och ryckte i handtaget och vrålade. 

Jag förstår hur kolikföräldrar kan bli deprimerande för ett par timmar med non stop vrål från både stor och liten och jag är redo att flytta hemifrån. Varje stressreceptor i kroppen går på högvarv. 

Jo just det, på grund av en kommunikationsmiss och stökig trafik har vi nu hamnat i en för mig skitjobbig situation med folk som är viktiga för mig. Jag ORKAR inte. Både maken och jag är på upphällningen. 

2 responses »

  1. Åhneeej! Vilken superjobbig situation! Förstår att det där med att flytta hemifrån låter lockande. Ibland blir det bara för mycket… Hoppas verkligen fredagen blir så där harmoniskt mysig så både du och maken får lugn och ro ❤
    Massa kramar!

Kommentera

