Bomber och granater

Standard

Just nu sitter jag i min trogna fåtölj med lillstrumpan fastklistrad vid bröstet. Andra halvan av min familj vilar tillsammans i lilla rummet. De är så söta ihop! 

Vi har varit ute på tur; brunch på Ikea och födelsedagspresentshopping efter det. Det kan knäcka vem som helst, haha. Min systers äldsta firar 14. Fjorton!! Herregud jag kommer ihåg när han var lika liten som min strumpa… 

Vår tur har i alla fall varat mer än tre timmar för mina bomber känns som om de kommer sprängas. Aarrhh!! Jag får helt enkelt säga MUUUUUUU

Men lillhjärtat gör sitt bästa att lindra mammas plågor. På köper får jag mys, kräks, värme och en herrans massa fisdoft. Vem hade kunnat tro att en oskyldig liten bebis kan lukta så illa? Puhhh!! Men hon har inte bajsat på ett dygn så det är inte så konstigt. 

Kaffekoppen är inom räckhåll lixom chokladmuffinset jag bakade igår. Det är mitt tredje muffins på två dar – och jag äter dem i rent vetenskapligt syfte förstås så jag har inte avvikit från mitt lördagsgodis *hostar*. Jag köpte nämligen en glutenfri mix där man ska tillsätta vatten och olja bara och jag kan ju inte ge mitt barn vad som helst. Jag måste ju kvalitetstesta! 

De är i alla fall riktigt goda. Men nästa gång ska vi leka lite med innehållet, kanske peta i en chokladbit eller ett hallon? 

2 responses »

Kommentera

