*pausinlägg*

Standard

Nattningen är en bra tidpunkt för bloggande. Det är en lugn paus från dagen!

Imorse vaknade min lilla gubbe på fel sida, han var störig, frustrerad och allmänt otrevlig. Det tog en hel kvart innan han betett sig sig så illa att det blev utvisning… Min fina man bestämde sig för att stanna hemma med oss till lämning. Det fanns inte en chans att jag skulle kunna vända på det själv. 

Fan att jag ska vara så otillräcklig!! 

Fis vill ha min närhet men jag måste amma lillasyster. Om jag lägger ner henne vrålar hon non stop, vilket gör att han ändå inte får det lugn och den uppmärksamhet han behöver. Alltså kan jag inte vinna hur jag än gör. Alltså kan inte han vinna. Alltså blir han ibland frustrerad.

Det ska inte krävas att maken försummar sitt jobb men idag blev det så. Han tog vrålapan och jag tog storebror. Vi kramades och busade runt hela lägenheten tills han tjöt av skratt! Han kallade mig för mammaräven, men med 2.5åringens begränsade uttal blev det mammajäven. Min fina man tittade på mig vad sa han?? Haha! 

Det var underbart att kunna få vända på det hela och lämna en glad kille till dagmamman.

Ikväll vart det enklast möjliga middag – ICAs ärtsoppa med ICAs frysta pannkakor. Fniss, riktig gourmetmat!! Men gott. Sen satt vi och gick igenom Hitta Doris pysselbok. Mamma jag älskar mina djur!! säger han. Jag är tydligen den röda rockan. Det var så mysigt! Och så skönt att även få sluta dagen med en stunds helhjärtad och ostörd samvaro. 

Nu snarkar han lätt bredvid mig och jag ska återgå till vår gäst. 

One response »

  1. Äh, småbarnsåren kommer tydligen aldrig tillbaka så det gäller att passa på. Att maken ”försummar” jobbet och istället umgås med sin familj är ett sundhetstecken tycker jag. Det var en riktigt bra karl du fick tag i! 😉 ♥
    Hoppas ni får lugn och ro resten av dagen och en superskön helg!
    Kraaaaaaam!

Kommentera

