Fler grå hår på gång

Standard

De här heldagarna där lillfis är hemma utan dagverksamhet driver mig till vansinne.

Idag har varit en bergochdalbana utan dess like… Vi har kramats, lekt, läst, gosat och bråkat bråkat bråkat. Han har gjort allt han inte får och jag har gång på gång lett in honom på hans rum och stängt dörren. Till slut bröt jag ihop och grät. Fis tittar på mig vad gör du mamma? Varför är du ledsen? Jag är ledsen för att du bråkar så. Är det bra nu mamma? Jag tror relationen osams-sams har legat på 60-40. 

Räddningen idag har varit bästa K som kom förbi med sin lilla skrott och var sällskap framförallt men även avlastning. Utan henne hade jag nog låst in mig eller barnet på toaletten och inte öppnat igen förrän kvällen… 

När min fina man kom hem var alla nöjda och glada efter nån timma på diverse lekplatser i området. Fis ääälskar att gunga! 

Väl hemma fixade jag med kvällsgröten när vi upptäckte att fis satt i fåtöljen med tårar i ögonen. Mitt lillhjärta. Jag vet inte om det var trötthet eller nån form av reaktion på dagen men när jag frågade hur det var fatt slängde han sig om halsen på mig och vi kramades ordentligt innan tårarna torkade upp igen och gröten blev äten. Vid sju sen sov han som en stock.

Lillstrumpan har faktiskt inte varit fullt så vrålapig idag. Hon har varit lite mer vaken och alert och i alla fall periodvis på riktigt gott humör. Hon har gurglat och jollrat och fyrat av ett gäng lysande leenden. Roligast idag var apropå vrål när Ks lilla skrott och min vrålapa låg bredvid varandra i varsin vagn och skrek ikapp i väntan på utgång. Jag stod där i hallen och försökte nappa och lugna två småttisar samtidigt. Det gick sådär. Jag skrattade rätt gott, det var så knasigt och väldigt högljutt!  

Här på kvällen sitter jag och ammar när strumpan släpper bröstet, tittar upp och ger ifrån sig ett riktigt strålande leende innan hon återgår till kvällsfikat. Så mycket av dagens frustration som försvann i ett ögonblick… 

Kommentera

