Mysdag!

Standard

Min dotter har haft en spännande dag idag, hon började nämligen med att få bada i handfatet på Frölunda torg! Sånt där som kan hända när en bajsbomb tar över hand och finkläderna som skulle imponera på moster hamnar i en blöt påse bara för att ersättas med missmatchade reservoutfiten 😂 

Sen fick hon gosa massor med sagda moster på först café och sen på promenad runt torget. Jag har ju inga direkta pengar att handla för så det blev en snabb runda – jag har aldrig förstått mig på fönstershoppande. Titta vilken fin tröja du inte har råd att köpa!! Mjä. 

Eftersom vår städhjälp kom på eftermiddagen valde vi att avvika till Ikea för tidig middag och häng med farmor. Sjalen invigdes som amningstillbehör och lillfis vallade oss alla runt inredningen. Han bjöd på ”kaffe” och kakor. Han lyfte på telefonerna och ”ringde farfar”. Farfar finns inte ibland oss längre, har inte gjort på väldigt många år. Men det är ändå oftast farfar han ringer. Lillhjärtat!

Vid hemkomst visade han överlyckligt farmor sin senaste stolthet; en egen verktygslåda. Maken gjorde glutenfria scones (jag hittade ett nytt recept, jättegoda!!) och jag ammade. 

Sen rasade världen. Mitt i en mening tog mitt stora lillhjärta slut fullständigt. Jag har aldrig sett honom så hysterisk! Det var knappt det gick att nå fram till honom… Jag tog in honom till hans sovrum och vaggade honom och sjöng sov du lilla vide. Så småningom lugnade han ner sig tillräckligt för att ta flaskan. Vid sju redan sov han. Jösses. 

När stormen bedarrat för den ena blåste den upp för den andra, fram med tuttarna igen. Under tiden blev jag servad med kaffe och nybakade scones, gudars vad gott! 

Just nu ylar minsta lillhjärtat igen så det är strax till att hala fram damerna igen, men just nu sitter jag i tysthet och gömmer mig på toa. Njuter av att vara lite själv. Det låter som att maken kommer erbjuda henne ett finger och då lär det bli tyst även därute. Pappas finger är världsbäst! 

Det har verkligen varit en väldigt bra dag! Trots fem timmars sömn fördelat på två pass. Fniss. 

Hoppas ni haft det strålande!

7 responses »

  1. Härligt! Det gäller ju att, som du verkar göra, kunna njuta av allt som är bra och fint och mysigt även om det samtidigt är sömnbrist och kollapser. Men det är inte alltid en klarar att hantera TV-spelet (det är iaf så jag känner mig många dagar, som att jag ska klara ett spel med kräkfloder, bajsbomber, mata alla i tid, få ut hunden, hinna till föris etc…) och kunna skratta åt eländet. Ibland vill jag bara skrika, och då är det inte kul. Lång kommentar, men bra och viktigt att glädjas åt vardagen och inte söka det där perfekta (som aldrig kommer). Kram!

  2. Åh får man fråga vad ni använder för hemstädfirma? Jag måste hitta någon bra och jag har inte lyckats få någon personlig recension från någon av mina vänner- tydligen ingen som använder städhjälp. Jag vill ha någon pålitlig och duktig, billigt är ju bra, men trygghet och professionalitet är viktigast. Är ni nöjda? Vad har ni för erfarenheter? Vad ska man tänka på?

    Hehe…hoppas inte detta var en för konstig fråga på en blogg som denna, men jag gick igång direkt när jag såg att ni hade städhjälp 😀

    Anna i gbg….

    • Haha inga problem! Vi använder perfekt städservice, jag fick dem rekommenderade av en kollega och är jättenöjd hittills 🙂 Vi var inte heller så pigga på att släppa in vem som helst här men de verkar proffsiga.

      Första gången kommer chefen med och man får en genomgång vad man vill ha gjort. De räknar på tid – vill du nån gång att de bäddar sängen, skurar ugnen eller tvättar fönster så meddelar du det. De tar 150kr i timman efter avdrag.

      Vi har använt dem sen tidigt i våras.

Kommentera

