En vecka…

Standard

Först och främst – stort TACK för alla kommentarer!!  Jag har inte orkat sätta mig och svara på dem än men alla är lästa och uppskattade ❤ Varma kramar till er allihop!!

Det ät helt galet, en vecka har hon hunnit vara här nu. På den tiden har jag hunnit gråta floder av frustration men jag tror faktiskt det värsta börjar släppa!
Vi var på återbesök till BB mottagningen i förrgår för att kolla vikten och lilla donnan hade gått upp hela 50 gram sen i söndags. När jag tänker på det känns 50 gram som ett skämt, en bit smör? Men det är UPP och det är vad som räknas! Idag ska vi till BVC och skriva in oss och väga igen. Håll tummarna! 

Slutsatsen vi kan dra hittills om henne är att hon isf än så långe är en rätt så förnöjd liten tjej. Vi har ännu inte sett röken av de där lungorna hon visade prov på i födsloögonblicket. Tackolov. Allt blir mycket enklare utan vrål. Det kommer väl, haha.

Hon är oxå en bajsare. Vi har bytt fler blöjor på henne denna veckan än på storebror på nån månad eller två i samma ålder. Man ammar mitt i natten, tänker att nu är vi klara så jag får sova igen!! och så kommer en ljudeffekt som heter duga. Tack tack, haha. 

Hon har de finaste blå ögon. Precis som storebror är hon född med en väldigt intensiv blå färg, det ska bli intressant att se hur den blir sen. Hon har en ljus ring kring iris som är superhäftig!

Vi letar ju förstås likheter/olikheter mellan dem, det går väl inte att undvika. 

De har samma näpna haka, långa hals och stora likheter runt mun och ögon. 

Fis var starkare och stabilare, hon är mer ”trasa” än så länge. 

Hon har ett helt annat närhetsbehov, vill väldigt gärna vara i en varm famn och kramas om. 

Såhär inledningsvis sover hon väldigt bra. Äter med fyratimmarsintervaller på natten. Fis sov exemplariskt första tre månaderna och sen började helvetet… 

6 responses »

Kommentera

