Busbebis, getingar, igångsättning, besvikelse, Ikea.

Standard

Jag ligger just nu på sängen och vilar. Jag har haft en kort spurt av energi och är nu helt slut. Det är ofantligt irriterande att vara så meningslös! 

Anticimex var precis här och bråkade med våra inneboende på balkongen. Det känns hemskt att fördriva en hel koloni sådär men jag är livrädd för att ha dem precis utanför dörren när bebis kommer. Just nu stör de inte så mycket – de kommer in och härjar ibland – men när säsongen går mot sitt slut och de blir lite dinga så blir jag rädd på allvar.

Medans jag har legat här har min karatebebis levt fullständig rövare i magen. Herrejösses vad hen lever om! Jag minns inte alls denna intensitet från fis, hela magen hoppar och ändrar form. Bebis ligger med huvudet ner (fixerad? Ingen aning), ryggen åt höger och ”smådelarna” som doktorn säger ligger åt vänster. Ofta kommer nåt litet och hårt ut på ena sidan och nåt stort och stenhårt på andra. Jättemärklig känsla! 

Jag är otroligt redo för bebis att komma ut. Jag vill inte ha en prematur, för bebis egen skull, så mina förvärkar får gärna förbli just förvärkar ett tag till. De är gott osköna dock 😛 Men ut ska hen och gärna nästa vecka för då räknas graviditeten som fullgången. 

Vi var ju hos doktorn i början av veckan för att göra TUL och prata mer om igångsättningen. Doktorn hade tydligen helt glömt att det var hennes idé så jag fick nästan argumentera för. Det gillade jag inte! Sen hade min BM förklarat processen som att doktor undersöker och ger sen en tid för vidare process. Så jag hade stirrat mig blind på att få ett slutdatum, för att orka.

Nu vet jag att jag hade orimliga förväntningar men det spelar ingen roll. Jag hade räknat med att gå därifrån med ett datum. Doktorn säger att jag får komma in på tisdag, när jag alltså passerat 37+0, och göra en undersökning. Utifrån det planerar vi vidare. Om kroppen är redo kan vi köra ganska snart antar jag men om kroppen är totalt oredo så får jag vänta, komma in på ny bedömning osv tills tappen är mogen. Skit. Nu är det ju så det funkar för typ ALLA, så det är vad jag skulle/borde ha förväntat mig. Men men. Jag ville. 

Under tiden har Ikea levt upp till sina åtaganden! De tar fullt ansvar för att kommunikationen inte fungerat och att tjänsten de serverat inte riktigt fungerat heller. De har i slutändan kommit hit med det som saknades och tagit med sig det som levererades fel. Så nu ska här byggas. Det är ju bara det att jag är fruktansvärt meningslös som sagt. Jag orkar inget 😦 

Ja just det, TULet! Bebis uppskattas just nu till knappt 2.8 kilo och såg ut att ha allt som den ska ha i det här läget. Det är verkligen så superhäftigt att titta på en skärm och se navelsträng, hjärta, fötter… en liten hand mot munnen ❤ 

12 responses »

  1. Tre veckor kvar 😉 Förstår att tiden går vansinnigt långsamt, den brukar göra det när man väntar på nåt roligt hehe!
    Själv sitter jag och är lite halvsur på typ … allt och alla haha! Hoppas du får en lugn och skön dag!
    Kraaaaaaaaaaamas!

  2. Usch, förstår känslan. Jag har nu nio dagar kvar till BF men det känns mer som nio år. Jag har fan ont överallt, kan inte sova på nätterna och är helt slut. Skulle helst vilja vara själv och bara sova, men jag lovar det sätter igång om jag skickar iväg familjen nånstans . Och TÄNK OM det drar ut på tiden och jag ska gå längre än till BF. Jag ORKAR inte det. Då får jag nog ett sammanbrott och får förlösas på psyk istället.
    Hoppas du får ett slutdatum snart, då känns det nog mycket lättare.
    Kram!

    • Ja eller hur, det är helt galet långt bort när man bara vill bli KLAAAAAR nån gång.

      Har du familj eller nån god vän i närheten som du kan åka hem och vila hos? Boka in en eller ett par hotellnätter? Tänk dig; mjuk säng, massa kuddar, tv, hotellfrukost…. *dreglar*

      Hmm det där med att föda på psyk låter ju mysigt… Kan du prata med din BM om det? Du kanske kan få en igångsättning om du går över?

      Kramar

  3. Usch, jag har hittat ett getingbo i marken i rabatten framför huset. Det ser ut som vanliga getingar, men de bor väl inte i marken?

    Heja heja bebis! Jag tycker personligen att det är väldigt läskigt och kan inte bestämma mig för om 3 ½ veckor är tillräckligt eller mycket 😛

    • Jag googlade lite och de skriver att de helt enkelt är vanliga getingar men som bosatt sig under mark. Risken med dem är att när man går i närheten vibrerar marken och getingarna kan bli rädda/gå i försvar.

      Det jag tänker på när det gäller getingar är att de framåt slutet på säsongen blir lite slöa och dinga i bollen och därmed lite mer oberäkneliga. Det tycker jag känns jätteobehagligt med bebis på g, det var därför vi ville ta bort boet. Kanske nåt för er att överväga oxå? Ring Anticimex!!

      3.5 vecka är både och, haha!

      • Jovars, jag går och pillar bort frökapslarna från vallmon, men annars är man inte där och går. Idag har det kors i taket varit lugnt, men jag kan lätt smälla 5-10/dag. Får kolla det, kanske ersätts av hemförsäkringen?
        Ah gud, i natt drömde jag att vi glömde Kotten på BB x)

Kommentera

