Apropå skitungar, moppar och kass attityd

Standard

Jag skrev ett inlägg i ortens lokala FB grupp och beklagade mig över dessa små ligister som kör runt på mopparna i området. 

Idag fick jag svar från en av boyzen. Man kan ju hoppas att det är skrivet för att provocera. Man vet aldrig heller vilken historia han i sin tur berättat hemma. 

Men risken är att det faktiskt är sant.

Då är det bortkastad tid att försöka förändra; om föräldrarna skiter lika högaktningsfullt i lagar såväl som i respekten för andra människors behov, ja då är ungdomen körd på riktigt. Sorgligt.

4 responses »

  1. Så du kan kontakta killarna via facebbok? Deras föräldrar också? Vad tror du om att skriva till dem i gruppen (så alla ser), tagga deras föräldrar och bjuda hem dem på fika? Då kan ni prata med varandra (och det blir pinsamt för deras föräldrar om de inte kommer eller uppför sig illa) och de för träffa ert barn och förstå varför ni reagerar så kraftigt (enligt dem). Säg att ni är rädda om den också, att de är för värdefulla för att dö i en moppeolycka. Att deras hjärnor är för intelligenta för att inte skyddas av en hjälm.

    • Ja en av dem iaf. Sen kan man säkert hitta förälderns namn om man detektivar lite… Jag får fundera på saken. Just nu känner jag mig mest överkörd av graviditeten och orkar inte engagera mig mer!

Kommentera

