Trasig 

Standard

Idag var det åter dags för en ”hel”dag på östra och provtagning. Det är ju så fasans tråkigt! Blodprov, ta spruta, vänta tre timmar, blodprov. Gaaah jag dör! Oftast går det rätt fort ändå men idag ville det sig inte. Minutrarna sniglade sig fram som för att håna mig lite extra

Sen kom jag hem till liten fis som var överlycklig över att ha fått hänga med momoj och mosaj (s är f för närvarande) medans jag var borta. Han hade vägrat sova förmiddag så jag fick ta över en rätt så trött liten kille ❤ Framåt fyra-fem när vi väntade in barnafaderns hemkomst tvärslocknade han och det var omöjligt att få liv ihonom. 

Vi bestämde oss för att ta en tur till Ikea; tempererad miljö, lättillgänglig middag, massa saker att titta på… Vi mer eller mindre tvingade honom att vakna, haha var snudd på omöjligt!, och åkte. Efter mat, glass och en massa kramar blev det liv i luckan. Lillprutt måste sprungit tre varv runt kåken. Fniss. Dubbelfniss. Han rusade fram och tillbaka mellan folk, gångar och prylar. Undersökte lite här, undersökte lite där. Kutade vidare. 

Jag vaggade efter. Maken jagade. Vi hade väl kommit knappt halvvägs till kassan när min kropp la av. Jag hade så ont och allting strejkade. Herregud måste sett ut som en val på torra land! Min fina man frågade hur det gick, men vad ska man säga i det läget ”jag håller på att krokna helt” kändes inte så käckt. Han ser ju att jag har ont men vi kan inte göra så mycket åt det mitt inne i ingenstans, det var ju bara att försöka härda ut.

Tackolov gick vi bara runt nedervåningen,  vi hade ett ärende i lagerhyllsavdelningen. När vi väl kom till bilen ville jag mest gråta. 

Vid hemkomst har jag kollapsat i sängen. Varje rörelse är tortyr. Tackolov verkar middagen vilja uppföra sig och stanna kvar, allt annat idag har gått i retur…

Apropå Ikea verkar allt lösa sig förresten! Jag återkommer med info 🙂 

—- 

Barnet vägrar visst att somna så nu har jag fått en liten skrott här bredvid mig. Jag nynnar sov du lilla vide och han sörplar påfylld flaska meja flassa som det heter här.

Lilla gosehjärtat.

Vår konversation imorse;

Jag lillar gitajjen.

* Vad bra! Vad gillar du mer? 

– Snutte, Laban och Tigis. Och dej mamma, ja lillar dig. 

* Tack älskling, mamma älskar dig!

– Ja ällsar dej me’.

One response »

Kommentera

