Jag lever idag me’

Standard

Japp barnmorskebesök alltså;

Jag fortsätter gå ner i vikt. Det är ju inte många hekton hit eller dit men det var några få färre än sist. Jag ligger nu strax under två kilo plus i vecka 36.

Ketoner i urinen var 2+ vilket är lite oroande men tackolov var det inga proteiner, tjohoo! Oroande skriver jag för att jag tycker ändå jag försöker dricka mer.

Blodtrycket var som vanligt bra 114/75. Blodsocker och HB hoppade vi faktiskt över idag. 

SF måttet var 32 så nu har jag officiellt trillat ner under normalkurvan. Min första mage tangerade vid det här laget den övre kurvan och ungen min kom ut på bara knappt 3.3 kilo ändå så jag vet inte hur mycket det säger? Men bebis hade fina hjärtljud, 145, och rör som vanligt på sig en herrans massa så nåt större fel på hens tillväxt är det inte. Allt som oftast har jag en liten rumpa som försöker bryta sig ur skinnet på ena sidan med en motpol i händer eller fötter som trycker på åt andra hållet. Jätteskönt, jag lovar haha.

Sen var syftet idag oxå att göra en sammanfattning av graviditeten och skriva ner eventuella önskemål att journalföra inför förlossningen. 

Hmmm sammanfattning. (Blunda nu Ulrika!) Den suger. BM läste upp sammanfattningen från förra och jag ser ingen större anledning att ändra på det – möjligen att vi lägger till att hyperemesisen varit värre, mer aggressiv den här gången och att jag har foglossning. 

Gällande mina ”önskemål” så är det i mina ögon fortfarande personalen som har expertisen och får berätta för mig hur det ska gå till. En del har ju önskemål om att få bebis avtorkad eftersom de har ont av klet eller dylikt. Det har jag full respekt för men jag har inget sånt – berätta för mig vad du gör och gör det tydligt utan omskrivningar så är jag rätt nöjd.

Besöket kändes väldigt bra och lite sorgligt. Det var antagligen mitt sista innan förlossningen eftersom hon går på semester nu. 

 Jag skulle förresten ta med mig ett urinprov idag, alltså morgonurin. Det innebär att jag måste komma ihåg når jag vaknar att inte ”slösa bort” det utan fånga upp. Jag har tydligen varit otroligt fokuserad på detta faktum inatt för jag har tom drömt om det, haha.

Jag gick upp med min lilla kopp och försökte kissa men det GICK bara inte. Hur är det möjligt? Jättekissenödig och inget händer? Gaaaaaaahhh!!!! 

Jag vaknar till av att jag är toknödig och inser att jag nog ska vara tacksam, jag hade antagligen kissat i sängen annars… 

2 responses »

  1. Oooh! Snart får du träffa det lill* fotbollsproffset! 😉 Spännande!
    BT såg ju riktigt bra ut 🙂
    Hoppas du får en alldeles fantastisk dag! Skickar ett mejl till dig snart, pga orsaker hehe! 😉
    Kraaaaaaaaaaaaam!

Kommentera

