Jag är gift med en gubbe, and aj löööööv him för det! 

Standard

Vi bor i ett familjevänligt område med otroligt mycket barn i varierande åldrar – och en massa gångvägar som gladeligen används av unga terrorister som kör för fort och för högljutt med sina moppar. Det är sådär kul när vi försöker lägga sonen och vi är livrädda att han ska lyckas ta sig ut genom grinden vid fel tillfälle och bli påkörd…

Min fina man har bättre koll på reglerna än jag, så han brukar försöka fånga in dem och ge dem ett litet snack om dels lagstiftning men även om vådan av att köra där plus hur mycket de stör. 

Ikväll var en sån kväll. Tre grabbar som öste förbi först åt ena hållet och sen åt andra. Skillnaden var att han idag tappade humöret lite 😉 men med tanke på attityden hade jag oxå gjort det. Jävla ungskitar!!! Men vad säger din mamma då? ”Hon gillar det inte heller men jag gör samma hemma”.  Ok ge mig numret då så kan jag prata med henne! ”Jag kan inte numret till mamma och telefonen är död” (mmmm visst). Men ska vi ringa farbror blå då? ”Ahmen gör det då” (underförstått; gubbjävel) De säger alltså högt och tydligt att de vet om reglerna men inte bryr sig. 

Till slut skiljs vi åt och grabbarna lommar iväg, svärandes över gubbfan (som om vi inte hör..) och så fort de kommer runt hörnet drar de på och revvar lite extra. Baraföratt. Skitungar.

Är det verkligen bara vi som bryr oss?

7 responses »

  1. Åååh, jag är likadan! Blir fan galen på ungarna! Och inget hyfs har de heller! Ger fingret och skrattar och kallar en för diverse tillmälen.
    Vi har en FB-grupp för oss som bor i kommunen och jädras vilket gnäll det är! De flesta vuxna vill att ungdomarna (och vissa vuxna) svarar med ”Men niiii då!?” Och de där vuxna kör med ”Men vaddå, har ni aldrig varit barn eller? Låt ungarna rasa av sig”.
    Man ba’…NÄ! Inte när de stör och bryter mot lagen, det gjorde inte jag och mina kompisar även fast vi körde moppe…
    Mvh, Gnällkärringen haha!

    • Vi hade en förälder i vår lokala grupp som gick igång på att hens minderåriga barn körde inne i området med elmoppe – med resonemanget ”när vi/ni var barn”. Att ungarna i fråga nästan krockat med en bil var tydligen mindre intressant…

      Jälla ungar!! Gaaah!!

      Mvh
      En här me’

  2. Nej då, det är störande och man ska säga till. Det är det som är fostran (och det är ju attans att man ska behöva fostra andras barn men det är lite ett ansvar vi alla har, i mina ögon). Någonstans kanske det biter lite. Sen att de svarar som de gör… Trist beteende
    Jag har själv skrikit ”håll käften dj-a hund” åt grannens hund en sen kväll. Denna hund skällde på ALLT som rörde sig och rastades kl 5.30 på morgonen,ett stort antal gånger på dagen och 23.30 på kvällen. Inte kul när man precis fått ungen att somna om. Det blev tyst sen – insåg att även grannen hörde mig

  3. Nej ni är inte ensamma. Jag har i många år gjort vad jag kan för att bilda några av de unga o bråka på resten. Vuxna ser jag sällan till. Mitt senaste vapen är faktiskt mobilen. Tidigt i somras blev en liten hund överkörd o dödad, gående i sitt koppel bredvid ägaren. Moppeföraren smet. Jag har 3 små hundar och känner mig som gående i värsta rusningstrafiken på våra gångvägar. Så nu tar jag upp mobilen o fotar ungdomarna. De stannar ofta o tar en annan väg. En del mopeder har regskylt, men modell, hjälm o färger kan vara till hjälp för att identifiera de värsta marodörerna. De flesta vill inte bli fotade o resten stannar o käftar emot. De menar att det ändå inte händer något. Men polisen har nu ett register med bilder som de kan jämföra med, och jag hoppas att det någon gång blir en påföljd. För det börjar bli farligt därute.

  4. Hör till de föräldrar som gärna resonerat med er om ungdomarnas uppförande. Tills ni sagt ”jävla ungskitar”, gubbjävel, gubbfan, skitungar och jälla ungar.

    Kanske hade ni kunnat pressa in prutt och fis också – men det hade faktiskt inte spelat någon roll. Jag hade avslutat ”samtalet” långt innan dess.

    • Varför läser du? Men oavsett, du kan förfasas över mitt språk bäst du vill men när du gått därifrån utan att ta en diskussion om ditt barns vårdslösa beteende och sagda barn kör ihjäl min tvååring eller grannens hund så kan vi prata igen om beteenden, språk och ansvar. Som att du som förälder ställs till svars för att du tillåter ditt barn att framföra fordon på otillåtet sätt.

      Fö skitungar mm står jag för – men gubbjävel får du ta med din unge, det var därifrån det kom.

Kommentera

