Tänker tankar och funderar 

Standard

Idag har jag varit uppe på östra igen för provtagning (fragminet). Gudars att jag sett de där lokalerna förut… 


Jag tänker mer och mer på det där med möjlig igångsättning. Om det fortfarande ligger på bordet när jag träffar läkaren igen så kommer det göras tidigast 37+0, dvs om fyra veckor. Jösses. I teorin kan alltså bebis vara här om en månad typ… 

Vi har äntligen börjat boa, vi har med gemensamma krafter gått igenom alla sonens kläder från pytte till nu. Herrejösses det är några kilo… 

Nåja vi har i alla fall klämt, känt och rensat. Den här lill* kommer ju en helt annan årstid än första så det ställer annorlunda krav på kläderna. Vi har oxå köpt en del längs vägen samtidigt som vi fått massor, måste vi verkligen spara på allt? En del kom ju till syvende och sist aldrig till användning och jag ställer mig tveksam till om de används andra gången heller.

I processen hittade jag mina ”förlorade” preggokläder från sist. Fniss, så jäkla dags nu! 

Här ska säljas. 

Vi har dessutom till sist fått eld i kaminen och tagit tag i sonens rum. Det ska äntligen bli ett riktigt barnrum! Det har känts urviktigt att göra det i tid så inte han blir av med spjälsängen samma dag som bebisen kommer hem. Vi har planerat det sen typ januari men inte orkat. Nu brinner det dock, som sagt. Finally. 

Jag känner mig redo och samtidigt inte ens nästan redo för bebis. Men vi närmar oss!

4 responses »

  1. Vi fick ju nyligen till ett rum till vår unge, precis samma tanke som er. Och det funkar så bra redan första veckan, så förhoppningsvis blir det så även för er. Dvs det kommer säkert gå bra även om det känns som att ni är sent ute. Vi ställde in en 1.20 säng som vi ändå hade över, det är vi nöjda med. Inte så lätt att rulla ur och en vuxen får plats att samsova, gissar att det blir lite sånt när bebisen kommer.

    Själv tänker jag också på igångsättning, snart börjar jag nog googla på huskurer för att få igång det… 😂

    • Haha en av tjejerna i min BF grupp kom igång efter en blöt kväll (makens då) som följdes av två orgasmer 😂

      Vad skönt att det funkat så bra! Vi har köpt i princip ett helt rum från Ikea mhja en inredare. Vi tog slut på idéer själva – och ork. Grejerna kommer imon och det ska bli så spännande! Inte minst för att jag tror hennes inköpslista inte helt stämde med bilderna hon gett oss… Men det ger sig! Vi är iaf på g!

      • Haha, just de två tricken blir det inget med. M måste kunna köra och det där andra orkar jag inte med! 😅

        Spännande! Själv är jag ju lagd åt ett mer maniskt inredarhåll, kan liksom inte hitta på saker. Ju galnare desto bättre, som tur är håller M oftast med. Dock behövs det ork, tid & pengar vilket sällan sammanfaller. Du får lägga upp en bild när ni är klara!

      • Fniss! Äh det finns taxi och orka med… herregud det är väl bara att ligga där 😂

        Normalt sett gillar jag oxå inredning men för det här rummet tog vi slut – och plånboken oxå numer tyvärr… Men vi tänker att vi går på hennes basidé och sen leker med t ex att tapetsera skåpsdörrarna el dyl så det blir lite mer ”oss”

        Jag får se om det där med bild i bloggen, men jag alltid skicka en isf 😊

Kommentera

