Sur.

Standard

Det här vädret tar kål på mig. Det är vidrigt varmt och syrefattigt både inne och ute, jag kan inte andas.

Jag är sur, gnällig och jag fruktansvärt ont i huvudet. Varnade maken att det är fara å färde 😉 Tyvärr funkar inte såna resonemang på en tvååring så just nu sitter jag inne på gästtoaletten med låst dörr för att få vara ifred. Alternativet var att ligga kvar i sängen och bli hoppad på lite till. När jag flyttade mig till lilla sängen följde han efter och hoppade även där… Det är sjukt obekvämt här men det är förhållandevis tyst.


Vi upptäckte förut att vi har ett getingbo under konstruktion på balkongen. Jag vill verkligen inte ha in en massa stickiga jävlar så jag började försöka hänga upp nätgardinen i dörren. Tyvärr ville barnet ”hjälpa till” och till slut övervägde jag att hiva honom över balkongkanten. Men jag kom fram till att det var bättre jag gick. Gardinen ligger på golvet i en hög.

Jag avskyr tanken på att dra hit Anticimex och utplåna en koloni, men jag är livrädd för sonens skull. Så helst vill jag få hit dem innan boet är klart, så det inte är så många individer – men de har förstås helgstängt. Jag fick ett nummer att prova med men upptäckte att det leder till SOS alarm, och nää dit ringer jag inte för lite getingar. Vi kan stänga dörren och vänta till måndag. 

Fan vad tjurig jag är.

2 responses »

  1. Förstår dig! Jag är inte gravid men fy fan vad grinig jag blir av det här klibbiga vädret! Måste ju vara sju resor värre med en hoppande sambagroda bredvid sig och en liten fotbollsspelare inuti…
    Puss å kram fina du! ❤

    • Jag HATAR det där vädret. Positiva jag lixom, haha! Som tur är har jag en man som förstår även om han säkert tycker det är skitjobbigt… Han låter mig vara ifred och vara tjurig och frågar bara vad han kan göra för att hjälpa mig. Jag är så tacksam för det, jag kan inte vara enkel att leva med i de stunderna. Jag är ju inte otrevlig eller så men ledsen och off så det står härliga till.

      Puss o kram tebax!

Kommentera

