Midsommarutmaning!

Standard

Min fina man ville så gärna visa lillfis ett riktigt midsommarfirande i år. Men som vanligt är min älskade make oförmögen att komma iväg i tid… Det skulle börja halv två och vi satt i bilen tjugo över ett. Tio minuter att köra tvärs över stan, hitta parkering och valla mig (som inte kan gå så fort eller så långt) till rätt plats.

Jomenvisst.

Klockan var strax efter halv när vi stannade utanför Trägårn. Jag sa till maken att det är bättre om jag raggar parkering så kan han kuta in med barnet till farmor. Vi hamnade till slut i tjafs eftersom han vet hur svårt jag har för att gå. Men säg att du inte vill gå in alls istället!! Men det var ju inte riktigt grejen… 

I slutändan tjafsade vi tillräckligt för att en av bilarna hann åka! Tyvärr hade maken redan gått så jag kunde inte få hjälp att parkera. Ajdå. Jag har inte fickparkerat på tio år. 


Stolt som fan! 

2 responses »

Kommentera

