Ynn då!

Standard

Ikväll har vi varit på födelsedagsmiddag för makens kusin som fyllde tolv… näh förlåt 26. Babyface! 

Den ömma modern hade fixat god mat och tårta och alla åt vi lite för mycket. 

Klockan hann bli halv nio innan vi kom iväg och sonen trillade över gränsen. Att få på skorna var en skrikande kamp och farbror fick bära ner sprattelpellen till bilen. 

Sagda sprattelpelle skrek sig sjöblöt i ansiktet i bilen så jag började sjunga ”sov du lilla vide”. När jag var klar tittade han på mig men ynn då,ynn då! Till slut kom jag på ”sjung då”, han ville höra visan igen. Hjärtegryn!

Tyvärr somnade han inte i bilen som väntat så maken fixade flaskan medans jag gick på toa. Under tiden stod lillfisen  utan för dörren, slet i handtaget och vrålade förtvivlat mammmaaaa!!! Nästa sammanbrott kom när jag inte fattade vilken av de tre bollarna som följt med i sängen faktiskt skulle vara i sängen. Lillprutt ❤ 

Han somnade bredvid mig så småningom och utifrån soffan hörde jag snarkningar så jag gav efter och somnade jag oxå.

Vid nollett ca vaknade jag till och upptäckte att han var på väg att rulla av sängen, så jag lyfte upp honom och bar över honom  till hans säng – naturligtvis vaknade han. Skit. Ny flaska, försöka somna om.

Nu vid två gav jag upp. Han har sparkat mig i ansiktet flera gånger. När jag vänt honom åt rätt håll borrar han in huvudet i ryggen på mig (aj!!) och klappar mig oupphörligt på ryggen. Alltså somnar ingen av oss.

Så jag har gett upp. Ligger numera i soffan och surar. Maken har gästsängen, tvååringen dubbelsängen och jsg hat det obekvämt. 

Karma? Har jag varit taskig mot nån idag tro? 

2 responses »

Kommentera

