Kräkfia

Standard

Igår var jag iväg och fikade med en gammal bekanting som jag inte sett på länge. Hon är numera med bebis så mest  handlade förstås besöket om att träffa miraklet. Vi pratade självfallet om henne, förlossningen och bebisen. Sen frågade hon om mig och illamåendet och jag svarar att det frodas, ligger nu på 2 kilo plus. Vikten handlar inte om ”fan vad jag är bra” utan om ett kvitto på snart 30 veckors kräkande.

Svaret jag får är ja du hade ju lite att ta av. 

What? 

Jag är ju så hårt drillad i att uppföra mig att jag inte svarar det jag tänkte. Tyvärr. Pratade bara vidare. 

Tyvärr är det så dessutom att de senaste två dagarna varit riktigt jobbiga. Jag har kräkts mycket mer. Det är klart att det kan vara ”en dålig dag eller två” men jag är riktigt, riktigt ledsen. 

Att jag ändå åkte dit var för att få energi. Det sket sig. 

Idag hade jag tid hos BM och jag grät i bilen hela vägen upp till östra och jag grät igenom nästan hela besöket. Jag orkar inte kräkas mer, jag vill inte. 

Värdena är dock som vanligt bra, ff samma vikt +2, BS 5.3, BP 115/80, HB 122. Magen växer på, SF är nu 29 vilket innebär att den planat ut något mot kurvan jämfört med förra besöket men det är högst marginellt. 

Efter besöket gick jag ut och satte mig i cafét och grät igen. Jag insåg att jag omöjligt kunde åka tillbaka till jobbet igen utan drog hem till soffan. 

Barnmorskan och jag pratade vidare sjukskrivning och vi kom fram till att jag ska ha kontakt med henne – om det fortsätter och jag känner att jag inte pallar med så får vi dra på 100% sjukskrivning igen fram till BF. Det är så skönt att ha henne på min sida! 

I soffan sen såg jag på Magic Mike XXL. Oh jösses. Roadtripfilm möter gubbsjuk (gumsjuk?) mjukporrig koreografi. Wow. 

Sonen slumrar bredvid mig nu, vi missade alla hur sent det blev. Magen kurrar lite, inte så konstigt kanske med tanke på att middagen kom i retur. Kissnödig är jag oxå. Det kan jag ju iaf göra nåt åt! Så gonatt gott folk ❤ 

7 responses »

  1. Fy vilken dum kommentar! Lider med dig som mår så illa fortfarande, det är ju vidrigt jobbigt. Knappast att man glatt tänker att det är kul att bli av med extrakilon när varenda måltid kommer upp igen. Hoppas att det lättar snart. Kram!

  2. Så otroligt onödig kommentar.
    Skönt för dig att du gått upp lite i alla fall, måste vara stressande att inte gå upp som ”man ska”. Och fy vad tufft att fortfarande må så illa.
    Jag är inte överlycklig över mina kilon hittills men hellre för mycket än att ha det så jobbigt som dig. Hoppas att det går över snart så att du i alla fall får ett par veckor att samla krafter på.

    • Ja eller hur!

      Jo det har stressat mig lite, därför begärde jag TUL. Samtidigt märker jag ju hur magen växer så jag tror egentligen inte att bebis lider av det ❤

      Illamående suger. Kräkningar suger. Jag är så trött på det – blir ju till slut vansinnigt osugen att äta. Pluskilon är inte kul men jag rekommenderar inte min diet…

      Tack snälla!

  3. Bara gapar… vilken rövhatts-kommentar!
    Är det långt kvar till fotbollsspelar-bebben är redo att se dagens ljus? 😉
    Du måste ju för tusan få sluta kräkas snart! Tycker så synd om dig! 😦
    Hoppas du får en superskön kväll med dina fina killar!

    • Ja jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Blev lite stum, och väldigt sur.

      Sketungen är beräknad till mitt/slut augusti så det är ett tag kvar. Det känns som en evighet även om jag vet att jag ogravid hade sett 2,5 månad som ”ingenting”.

      Tack snälla, jag känner mig oxå lite syndomig nu – är trött på skiten!

      Kram

  4. Vilken oerhört okänslig, tråkig, ledsam, oförskämd kommentar. Vem 17 vill banta genom att kräkas? Vem 17 vill kräkas? Vem vill banta under en graviditet?

Kommentera

