Bajsunge

Standard

Vi har haft ett otroligt genombrott här! 

Lillskrutten sprang runt blöjlös här hemma när han plötsligt försvann. Det blev oroväckande tyst så vi blev lite bekymrade 😉 Jag gick på jakt och hittade honom  inne på toa. Han såg mig och tjoade överlyckligt BAJS!! och pekade på pottan. Och på golvet, haha, det var inte alldeles helt en fullträff. Men han har alltså spontant gått och satt sig på pottan för att bajsa! Hur häftigt är inte det?

Ofta säger han ju fisas ska bajsa och går iväg för att do the deed. Sen kommer han tillbaka och berättar att nu har fisas bajsat. Så medveten är han ju och han vet vad pottan är till för – men han visar inget större intresse för den ändå.

Min fina man berättade då att kvällen innan hade sonen sett honom stå upp och kissa (han brukar faktiskt sitta annars) och när sonen sedermera annonserade att han behövde kissa så hade han därefter gått in på toa, dragit ner blöjan och kissat. Visserligen toan snarare än i (det börjas mao tidigt…) men han tänkte  ju så himla rätt! 

Tänk att man som vuxen människa kan bli så exalterad av några droppar och kluttar! Fniss!  

I övrigt har dagen varit bra och helgen lysande! Men ikväll är jag på riktigt skethumör, det känns som riktigt pms. Min pärla till man har erbjudit glass och massage så fort vi fått sonen i säng. I övrigt låter han mig vara och tar hundra ansvar för sonen så jag får lite vila. Fram tills skrutten kommer och vill kama mamma förstås. Hjärtat smälter. 

3 responses »

  1. Haha! Vilken duktig kille! Jag tror man som vuxen blir så där fånglad för att man ser slutet på byta-bajs-blöjor-tunneln 😛

    Hälsa maken att han är fantastisk! 😀

    Glass och massage alltså, det är du värd! Kan inte upprepa det ofta nog men jag är så jävla glad för din skull!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    • Jo du har nog rätt – plus lagret av mammastolthetöverduktigtbarnsomutvevklas 🙂

      Tack det ska jag! Jag har precis fått världens längsta massagestund och det har varit så ofantligt skönt! Plus lite Ben&Jerrys…

      Tack snälla rara du ❤
      Kramar

  2. Heja, heja lilla stora sambagrodan! Man vill ju typ bara ropa ut till hela världen när barnen fattar galoppen med att kissa och bajsa på potta/toa! Det är ju stort, jättestort! Lite som när bebben kommit och man tycker att hela världen borde stanna för en stund, för det har ju skett ett mirakel, liksom. 🙂
    Stor kram till hela familjen

Kommentera

